Dažnai visuomenėje girdima stereotipų, jog vienas iš tų darbų, kuriuose gali kur kas daugiau tinginiauti nei kitur – tai administratoriaus pozicija. Deja, tai tikrai nėra tiesa. Administratoriaus profesija reikalauja tam tikros kompetencijos ir įvairiausių įgūdžių komplekso, kurį tikrai turi ne kiekvienas. Dažnai administracijoje dirbantis žmogus tampa tam tikru tarpininku tarp įmonės ir išorinio klientų ar partnerių rato, todėl šios profesijos vaidmuo įmonėje yra itin svarbus. Taigi kas vis dėlto padaro administratoriaus profesiją ypatinga?
Gebėjimas planuoti
Gebėjimas planuoti – bene kertinė savybė, kuri padaro administratoriaus profesiją išskirtine. Įmonės dažnai ieško administratoriaus tada, kuomet įmonei trūksta laiko, o darbo kalendoriai yra kupini užduočių. Administratoriaus pagrindinis darbas yra suplanuoti ir sustyguoti įvairias užduotis ir laiką taip, kad įmonės kolegos matytų prioritetus, daugiau ar mažiau svarbias užduotis, optimaliai paskirstytas laiko sąnaudas. Kai kurios užduotys gali reikalauti įgyvendinimo minučių tikslumu, o be tinkamai parengto plano to padaryti nėra įmanoma.
Komunikacinės galimybės
Komunikaciniai įgūdžiai nemažiau svarbūs nei gebėjimas planuoti. Reikėtų suprasti, jog gebėjimas tinkamai komunikuoti nereiškia vien tik rišlios kalbos – itin svarbus ir mokėjimas išklausyti. Administratoriui, kaip ir daugeliui kitų įmonėje dirbančių kolegų tenka bendrauti su klientais ar partneriais, todėl nepriekaištingas komunikacijos procesų valdymas yra nepaprastai svarbus. Gebėjimas suprasti ir išklausyti klientą, paaiškinti ir suteikti reikiamą informaciją tam, kad klientas grįžtų – savybės, kurių geidžia, ko gero, kiekvienas darbdavys.
Konfidencialumo suvokimas
Administratorius kartais žino daugiau įvairių detalių susijusių su verslu, nei kiti įmonės kolegos. Jiems neretai tenka dalyvauti ir tarpininkauti įvairiuose susitikimuose ar susirinkimuose, tenka perduoti ar priimti svarbią informaciją, kuri už kabineto ribų išeiti negali. Būtent todėl administratorius turi turėti mokėti neaušinti liežuvio veltui ir suprasti, kas yra konfidencialu ir privatu tam, kad įgautų įmonės aukščiausiųjų vadovų pasitikėjimą tolimesniam darbui.
Orientacija į klientą
Nuoširdus domėjimasis kliento poreikiais - šios administratoriaus savybės trokšta ne viena įmonė. Administratoriui tenka bendrauti su skirtingo charakterio klientais, todėl profesionalus ir dėmesingas bendravimas su klientu iš dalies atneša įmonei pajamas. Jeigu administracijos personalas gebės investuoti pastangas ir laiką į klientus – neabejotinai įmonė pajus naudą.
Įkvėpimo šaltinis: https://goo.gl/VOSyyQ
Šaltinis: https://www.karjerosplanavimas.lt/dienorastis/article/58