Atgal

Keičiu darbovietę. Kaip tinkamai palikti esamą?

Patarimai
Keičiu darbovietę. Kaip tinkamai palikti esamą?
Nutarei, kad reikia ieškoti platesnių karjeros galimybių? Ko gero, pradžiai reikėtų išeiti iš esamos darbovietės. Keisti darbą dažnam tikrai nelengva, o ką jau kalbėti apie savo sprendimo perdavimą vadovui bei kolegoms. Norint išvengti nejaukių akimirkų, sumažinti streso lygį bei įgyti daugiau pasitikėjimo savimi – tereikia kliautis keletu žingsnių, kad išėjimas iš darbo būtų sklandus. Šį kartą dalinamės 5-iais paprastais patarimais, kurie padės iš darbo išeiti profesionaliai. 
 
1. Apsvarstyk ir pasverk priežastis 
 
Sakoma, kad iš darbo išeiti gali bet kada, tačiau jį rasti – kur kas sudėtingiau. Tad jei dėl darbovietės keitimo nesi užtikrintas, vertėtų apgalvoti priežastis, kurios gali lemti tavo sprendimą. Netenkina atlyginimas, nepavyksta sutarti su kolegomis? Galbūt nepatinka Tau patikimo darbo pobūdis? Kai kurias priežastis gali išspręsti pokalbis su vadovu, aiškus lūkesčių išdėstymas ir išklausymas, derybos. Prieš priimdamas sprendimą – pasikalbėk su vadovu (-ais). Galbūt darbo keisti net nereikės? 
 
2. Pranešk apie savo sprendimą vadovui
 
Net jei ir esi tvirtai apsisprendęs išeiti, pirmiausia apie tai pranešk savo vadovui. Tau išėjus, vadovui teks ieškoti naujo darbuotojo, kas galėtų perimti Tavo darbus. Dėl šios priežasties, iš karto susitarkite – kiek laiko dar dirbsite iki sutarties nutraukimo, kokius darbus dar būtinai turi įvykdyti, kam ir kaip galėtum perduoti darbus tuo atveju, jei darbuotojo paieškos užtruktų. Nepamiršk iš karto aptarti ir visų išėjimo sąlygų, kad galėtum ir Tu planuoti naujo darbo pradžią.
 
3. Išlik profesionalus 
 
Pranešdamas, kad išeini, apsvarstytas priežastis, dėl ko nori palikti darbą, argumentuotai pateik vadovui – pateik įžvalgas, pastebėjimus, kas netenkino ar pilnai neišpildė kokybinių reikalavimų. Taip pat nepamiršk atsakomybės – būtinai informuok vadovą, kad pabaigsi savo darbus, jei reikės, pasistengsi apmokyti kolegas ar naujai prisijungusį darbuotoją. Kiekvienas darbuotojo praradimais įmonėje įneša šiek tiek chaoso, tad savo profesionalumu gali padaryti, kad to chaoso būtų kiek įmanoma mažiau. 
 
4. Nepamiršk apie santaupas
 
Darbas – pastovus pajamų šaltinis, kuris, natūralu, išėjus iš darbo jis laikinai nutrūks. Jei turi santaupų – puiku! Tačiau nepamiršk, kad darbo paieškos gali užtrukti ne tik savaitę – kartais darbo paieška gali užtrukti iki mėnesio ar kelių. Turimos santaupos leis jaustis užtikrintai, jausi mažiau streso, mažiau skubėsi ieškoti naujos pozicijos. Tad jei planuoji palikti darbovietę, susiplanuok ir savo finansus, kad turėtum jų pakankamai iki atlyginimo naujame darbe.  
 
5. Su kolegomis išlaikyk dalykišką santykį
 
Atmink, kad Pasaulis mažas: savo kolegas, vadovus, klientus ar partnerius sutikti gali bet kur ir bet kada, tad visuomet išlaikyk dalykišką santykį. Paliekant darbovietę venk apkalbų, atvirai nedėstyk savo nepasitenkinimo, neversk kaltės bendradarbiams, klientams ar vadovams – tavo elgesys gali atsispindi rekomendacijose, kurių būsimas darbdavys gali bet kada paprašyti. 
 
Šaltinis: https://www.karjerosplanavimas.lt/dienorastis/article/81
Jei manote, kad šis įrašas gali būti įdomus jūsų draugams ar kolegoms, pasidalinkite su jais. Ačiū!
Gaukite personalo specialistų parengtas įžvalgas bei rekomendacijas sėkmingam personalo valdymui

Panašūs straipsniai