Atgal

Vienas po kito atleidžiami kolegos: kaip nepanikuoti ir iš situacijos išpešti kuo daugiau naudos

Patarimai
Vienas po kito atleidžiami kolegos: kaip nepanikuoti ir iš situacijos išpešti kuo daugiau naudos

Per kelis paskutinius mėnesius darbo rinkoje įvyko nemažai pokyčių. Iki pasigirdus pirmiems koronaviruso atvejams, daugelis saugiai sėdėjo savo darbo kėdėse, tačiau įvedus karantiną, saugumo jausmas ėmė blėsti. Personalo atrankų ekspertė dalinasi patarimais, kaip elgtis įtarus, kad jūsų „laivas skęsta“.

Seni jūrų vilkai sako, kad iš skęstančio laivo, nujaučiančios artėjantį pavojų, pirmos bėga žiurkės. Tai tikrai aiškus signalas įgulai, kad kažkas vyksta „ne taip“. Panašūs signalai gali kilti sparčiai mažėjant darbuotojų skaičiui, kas gali byloti apie nestabilią įmonės padėtį.

Tarptautinės personalo valdymo ir atrankų kompanijos „Soprana Personnel International“ vadovė Diana Blažaitienė atkreipia dėmesį į svarbų psichologinį momentą, kurį sukelia vieno ar kelių kolegų „išėjimas“ iš darbo.

„Mus dažnai išmuša iš vėžių, prašymą atleisti pateikę kolegos. Tai ne visada reiškia, kad pats darbuotojas priėmė tokį sprendimą, todėl norisi sužinoti priežastį, kodėl tai įvyko. Mūsų smegenys iškart nuskaito mūsų pačių situaciją ir vertina, kiek mes patys esame saugūs ir užtikrinti esama darbo vieta“, – sako D. Blažaitienė.

Jei darbo vietą palieka daugiau negu vienas žmogus, tai gali būti siejama su atleidimu darbdavio iniciatyva. Tokiu atveju natūraliai kyla klausimai – ar tokį poelgį paskatino sunki įmonės padėtis, ar tai restruktūrizavimo pasekmė, ar galbūt organizacija nebesugeba išsilaikyti ir jau mažina etatus? Kylanti įtampa dėl miglotos ateities gali stipriai demotyvuoti, nes „vis tiek artėja galas“. Įmonės vadovai, be abejo, nenori sėti panikos tarp darbuotojų, jei organizacija išgyvena sunkmetį. Tačiau neapibrėžta ateitis įtraukia į minčių verpetą, iš kurio išsisukti gali padėti tik tiesos žinojimas.

Vadovai turi atskleisti kortas Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenys skelbia, kad šiuo metu Lietuvoje bedarbių skaičius siekia 190 tūkst. Lūžis įvyko, kai dėl koronaviruso krizės darbo per kelias savaites neteko 30 tūkst. žmonių. Tai nelengvas periodas organizacijų vadovams, priverstiems dėl sustojusios ekonomikos priimti skausmingus darbuotojams sprendimus.

Visgi atrankų personalo ekspertė teigia, kad nors situacija neeilinė, įmonių vadovai turėtų aiškiai ir atvirai iškomunikuoti, kaip ši krizė palietė jų įmonę ir kokių veiksmų galima būtų tikėtis. „Darbuotojai, tapę krizės aukomis neturėtų įsikūnyti į detektyvo vaidmenį, pati vadovybė turi atskleisti įmonės gelbėjimo planą ir kas laukia organizacijos artimiausiu metu. Daugelis jaunų ir karjeros siekiančių šeimų turi įvairių įsipareigojimų, todėl netekus darbo ar ženkliai sumažėjus pajamoms, jų gali ir neįvykdyti. Nors verslas yra verslas, žmogiškumo faktorius neturi būti pamirštas net ir sunkiais laikais“, – sako D. Blažaitienė.

Galimi karjeros posūkiai Sunku tikėtis, kad krizės akivaizdoje finansinė padėtis gali pagerėti, bet kartais tokia galimybė išties gali būti reali. Personalo atrankų vadovė teigia, kad jei įmonei sunkiai sekasi kloti verslo pamatus ir nematote toliau perspektyvų joje augti ir tobulėti, tuomet nereikia laukti ir visuotinės krizės.

Pasverkite, kiek jūs, kaip specialistas, keliate savo kompetencijas, kokius ryšius sukuriate, kaip deklaruojamos įmonės vertybės sutampa su jūsiškėmis.

„Jei užimamos pareigos jūsų netenkina, laukti ir taikstytis esama padėtimi – nereikia. Kita vertus, jei jaučiatės, kad negalite realizuoti savęs konkrečioje pozicijoje, pasikalbėkite su vadovu. Galbūt jis geranoriškai į tai pažiūrės ir leis jėgas išmėginti kitose pareigose arba suformuos naujų užduočių. Jei po pokalbio su bosu nesulauksite jokių pasiūlymų, tuomet laikas žvalgytis į darbo skelbimus“, – pataria D. Blažaitienė.

Kita vertus, toks savęs ieškojimas profesinėje srityje šiuo metu kiek rizikingas ypatingai šiandieniniame ekonominės krizės kontekste. Tačiau, jei esate savo srities profesionalas, turite solidžią darbo patirtį – dabar sudaryti sėkmingus sandorius gali būti netgi pats tinkamiausias laikas. Ne veltui per krizę vieni tampa „laimėtojais“, kiti – „pralaimėtojais“.

Šaltinis: https://www.delfi.lt/darbas/patarimai/vienas-po-kito-atleidziami-kolegos-kaip-nepanikuoti-ir-is-situacijos-ispesti-kuo-daugiau-naudos.d?id=84222833&fbclid=IwAR0Esztt8l9vz6DSnvCvS1hnMJAv1Dmz-qUEAzbVYcBvGvmgMw6fgH666KY
 

Jei manote, kad šis įrašas gali būti įdomus jūsų draugams ar kolegoms, pasidalinkite su jais. Ačiū!
Gaukite personalo specialistų parengtas įžvalgas bei rekomendacijas sėkmingam personalo valdymui

Panašūs straipsniai