Atgal

Ekspertė pataria: kaip elgtis, susipykus su bendradarbiais

Patarimai
Ekspertė pataria: kaip elgtis, susipykus su bendradarbiais

Mikroklimatas darbe – vienas iš svarbiausių veiksnių, lemiantis ne tik darbuotojų emocinę būseną, bet ir produktyvumą bei darbo kokybę. Personalo atrankų ekspertė pataria, kaip išvengti konfliktų darbe ir efektyviai spręsti jau iškilusius.

Įprastai trečdalį dienos darbingo amžiaus žmogus praleidžia kartu su kolegomis. Tai 45 valandos per savaitę. Natūralu, kad tiek laiko būnant drauge, nesutarimų gali kilti dėl menkiausių dalykų. Tačiau labai svarbu, kad jie nevirstų rimtais konfliktais, kurie gali privesti net prie darbo keitimo.

Tarptautinės personalo valdymo ir atrankų kompanijos „Soprana Personnel International“ vadovė Diana Blažaitienė teigia, kad reikia išsiaiškinti, dėl ko iš tikrųjų kyla konfliktai, nes dažniausiai priežastys būna labai paprastai išsprendžiamos.

„Tai gali būti neteisingai suprasti žodžiai ar nutylimos nuoskaudos, skirtingas požiūris, konkurencija, ego, pavydas, nesusikalbėjimas. Neteisybės jausmas ir darbo užmokesčio klausimai – ypač aštrūs darbinėje aplinkoje. Visa tai galima suskirstyti: į informacijos trūkumą, neteisingą informaciją, informacijos nebuvimą“ , – sako ekspertė.

Organizacijos turėtų apsidrausti ir iš anksto sudaryti pareigybių aprašus, kuriuose tiksliai nurodytų svarbiausią informaciją darbuotojui.

„Siekiant išvengti vieno iš populiariausių konfliktų „man tas darbas nepriklauso", darbuotojas turi žinoti, kas įeina į pareigas, kam jis yra atskaitingas, kaip yra komunikuojama ir, galų gale, kokia yra konfliktų sprendimo tvarka įmonėje“ , – teigia D. Blažaitienė.

Svarbus vadovo vaidmuo

Atsiradusius nesutarimus labai svarbu išsiaiškinti iš karto, kol tai neperaugo į rimtus konfliktus. Laiku neišspręsti konfliktai niekur nedingsta ir tik aštrėja. Tai sukelia nuolatinę trintį darbo aplinkoje, emocijų audras, pasikarščiavimą, o dirbti kartu darosi vis sudėtingiau.

Ekspertė sako, kad konfliktų sprendime reikšmingą vaidmenį turi atlikti komandos lyderis. Vadovas neturėtų ignoruoti konfliktų tarp jam pavaldžių darbuotojų ir paskatinti juos spręsti, jei reikia – pats dalyvauti jų sprendime. „Jei konfliktas tarp komandų, tai padės pagerinti tarpskyrinę komunikaciją. Jei tarp kolegų – reikėtų paskatinti juos išsiaiškinti. Na, o jei iškyla konfliktas su vienu iš darbuotojų, reikia asmeniškai pasikalbėti, taip užbėgant įvykiams už akių ir išvengiant blogų emocijų pliūpsnio,“ – pataria ekspertė.

Sprendžiant nesutarimus svarbu, kad abi pusės ne tik išsakytų, ką jaučia, bet ir išgirstų viena kitos poziciją. Labai svarbu, kad visas pokalbis nebūtų vieno žmogaus dominavimas ir mėtymasis kaltinimais. Patartina kalbant naudoti „aš jaučiuosi“, o ne „tu padarei“ požiūrį. Tai padės užmegzti dialogą tarp konfliktuojančių pusių. Esant viduryje, svarbu išlikti objektyviam ir padėti nukreipti pokalbį pozityvia kryptimi link veiksmų plano sudarymo.

Konfliktų sprendime svarbu atkreipti dėmesį į kūno kalbą. „Jei pokalbio dalyviai sukryžiavę rankas, kojas – jie priešiškai nusiteikę. Jei galūnės atpalaiduotos – atvirkščiai. Taip pat, jei kitas žmogus sutinka su pašnekovu, jis natūraliai atkartoja jo kūno kalbą, šypseną, antakių kilnojimą, žvilgsnį“ , – teigia D. Blažaitienė. Kuo labiau dalyvis įsitraukęs į pokalbį, tuo mažiau jo dėmesį blaško pašaliniai garsai, rečiau žiūrima į laikrodį ar telefoną.

Kaip pačiam išspręsti konfliktą?

Jei esate vienas iš konflikto dalyvių, paprasčiausia yra atsiprašyti ir atleisti. Tačiau tai turi būti daroma nuoširdžiai. Vien atsiprašymas nepadės pamiršti situacijos, priešingai paliks nuoskaudą, kuri gali išlįsti vėliau. Tačiau atleidus – jūs psichologiškai padėsite pats sau. Personalo valdymo ekspertė siūlo į konfliktą žiūrėti kaip į galimybę.


„Komandose būna tokių narių, kurie visada ras priežasčių būti nepatenkinti. Mes ne visada galime pakeisti situaciją, bet galime pakeisti požiūrį“ , – sako ji.

Sprendžiant konfliktą reikia susitelkti labiau į elgesį, kuris iššaukė konfliktą ir stengtis atsiriboti nuo asmeninių žmogaus savybių.

Ir vis dėlto, konfliktai yra išsprendžiami tik tada, kai abi pusės siekia jį išspręsti. Tik kartu ieškant kompromiso, užjaučiant ir išgirstant vienas kitą galima sukurti geresnį mikroklimatą organizacijoje. Konflikto sprendimo esmė yra ne laimėti ar būti teisiu, o atrasti priežastį ir priimti bendrą sprendimą.

Šaltinishttps://www.delfi.lt/darbas/patarimai/eksperte-pataria-kaip-elgtis-susipykus-su-bendradarbiais.d?id=84535189&fbclid=IwAR1rTxwPmCan-D1cVwzE0raBb3wncuxeS0Wpd585EV-6BR3xijY9yi0-TFk

Jei manote, kad šis įrašas gali būti įdomus jūsų draugams ar kolegoms, pasidalinkite su jais. Ačiū!
Gaukite personalo specialistų parengtas įžvalgas bei rekomendacijas sėkmingam personalo valdymui

Panašūs straipsniai