Jeigu Jums kada nors teko susidurti su pardavimais, žinote, kad jie sutverti ne silpnavaliams. Pardavimų sėkmė priklauso nuo pardavimų specialisto žinių ir entuziazmo - nesvarbu ar parduodami nauji sportiniai bateliai, ar ieškomi investuotojai startup‘ui. Ieškote pardavimų guru savo įmonei? Yra keletas pagrindinių pardavimų specialisto savybių, kurios nutiesia kelią į sėkmę. Kokios jos?
Geriausi pardavimų specialistai pirmiausia rodo pagarbą kliento laikui. Pardavėjas turi užtikrinti, kad potencialūs klientai tai jaustų ir įsitikinti, kad jie tuo metu turi laiko kalbėti arba susitarti, kada klientas gali skirti savo laiką. Darbo pokalbio metu paklauskite kaip kandidatas organizuoja susitikimus su klientais. Pagal nupasakotą procesą bus galima daryti išvadas apie pagarbą laikui ir organizuotumą.
Geri pardavimų atstovai nesėdi laukdami nurodymų. Jie mėgsta viską paimti į savo rankas ir susitelkti į tikslą. Pardavimo vadybininkas turi pamėgti savo produktą, naudoti tinkamus „komplimentus“ produktui, išmokti atspindėti pirkėją ir nuoširdžiai rūpintis ryšio palaikymu su juo. Paprašykite kandidato pasidalinti patirtimi kaip teko bendrauti su klientais. Svarbu nepamiršti pasiteirauti kodėl buvo naudojama tokia strategija. Ar tai buvusio darbdavio nurodymas ar pardavimų specialisto natūralus instinktas.
Aukštesnių rezultatų pasiekiantys pardavimų vadybininkai klientų klausia daugiau klausimų. Vienas populiariausių klausimų, užduodamų klientams ir pirkėjams, yra „kodėl Jūs to norite?“. Įsiklausimas į kliento poreikius yra viena svarbiausių pardavimų specialisto savybių. Taip jis pateiks tinkamą pasiūlymą ir optimizuos pardavimų procesą. Šios savybės taip paprastai nepatikrinsite, tačiau davę tinkamą užduotį, pajusite ar Jūs esate išgirstamas.
Būnant pardavimo atstovu reikia užsiauginti „storą odą“. Kodėl? Nes dažniausiai girdimas žodis - „ne“. Pardavimo vadybininkai turi būti pasitikintys savimi ir atkaklūs, jeigu nori pardavimuose kažko pasiekti. Kandidato pasiteiraukite apie sunkiausiai/ilgiausiai vykdytą pardavimą ir kaip toje situacijoje elgėsi. Tai padės suvokti žmogaus užsispyrimą.
Pasak ekspertų, lankstumas yra ne mažiau svarbi savybė už patirtį. Lankstus žmogus yra energingas, žingeidus, prisitaikantis prie įvairių aplinkybių. Jeigu situacija reikalauja atlikti pardavimo veiksmus tik tam tikru būdu, būtina juos taip ir daryti, nesvarbu, kad pardavimų vadybininkas niekada to nėra daręs.
Iš ko Jūs verčiau pirktumėte? Iš energingo karjeristo, ar iš nelaimingo paniurėlio? Žmogus, turintis teigiamą požiūrį ir nusiteikimą, lengviau užmezga ryšį su klientais ir išlaiko jų dėmesį iki galutinio pardavimo momento. Pozityvūs kandidatai net ir apie nemalonias situacijas pasakoja su šypsena, naudoja teigiamas žodžių formuluotes.
Tikras pardavėjas turi sugebėti valdyti situaciją pardavimo metu ir mokėti pakreipti pokalbį reikiama linkme. Vietoje to, kad priimtų „ne“ kaip galutinį atsakymą, pardavimo specialistas turi bandyti keisti taktiką, panaudodamas savo kūrybiškumą ir vaizduotę. Labai svarbu teisingai „skaityti“ kliento veidą ir greitai reaguoti, bet tai daryti natūraliai. Tai galite patikrinti užduoties metu.
Aukščiausios klasės pardavimo guru mėgaujasi savo darbu. Jis dievina savo produktus ar paslaugas, kurias parduoda. Skleisdami prekinio ženklo žinutę, jie gali aistringai dalintis vizija su perspektyviais pirkėjais ir klientais. Bendraujant su kandidatu tai matoma šnekant apie buvusias darbovietes ir produktus. Pasiteiraukite apie labiausiai patikusį produktą ar paslaugą kurią pardavinėjo.
Pardavimų specialistai siekia maksimalių rezultatų, neapsibrėžia ribos, priešingai - tą ribą vis kilsteli. Jie nesustoja ir stengiasi įgyvendinti vis daugiau: daugiau klientų, daugiau darbo, daugiau uždarbio – nepamirštant kokybės.
Geras pardavėjas puikiai sutaria su žmonėmis ir, kas svarbiausia, mėgaujasi sutikdamas naujus žmones. Nenuostabu, kad tokie pardavėjai yra socialiai aktyvūs ir organizuoti - bendravimas jiems suteikia energijos.
Radę šias savybes potencialiame kandidate, galite gerokai atsipūsti, nes radote tinkamą pardavimų specialistą. Dabar laikas rūpintis tinkamų darbo sąlygų sukūrimu ir jo išlaikymu įmonė.