Kvalifikuotų ir talentingų pardavimų vadybininkų trūkumas - problema, su kuria susiduriama ne tik Lietuvos rinkoje. Kaip atpažinti pardavimų talentą? Užtenka įžvelgti ir padėti ugdyti keletą savybių, kuriomis pasižymi sėkmingi pardavimų vadybininkai.
1. Žavinti ir patikima asmenybė
Patrauklų pardavimų vadybininko įvaizdį sukuria ne tik tinkamas ir reprezentatyvus aprangos kodas ar daili šypsena - jo tonas ir argumentai turėtų būti įtikinami, pagrįsti. Nemažiau svarbu neperžengti ribos tarp įtikinėjimo ir piktybiško produkto “brukimo” klientui. Geras pardavimų vadybininkas turėtų mokėti išklausyti kliento poreikį, nerimą, pateikti atsakymus į rūpimus klausimus, o kai reikia - patarti. Kaip galite tai patikrinti? Dar darbo pokalbio metu užduokite situacijų klausimų, kad pardavimų vadybininkas galėtų savo nuožiūra rekomenduoti sprendimą.
2. Nepriekaištingi bendravimo įgūdžiai
Pristatant produktą ar jau bandant sudaryti sandorį, potencialūs klientai pokalbio metu gali nukrypti nuo temos, pradėti klausinėti, iš pažiūros, nesusijusių, apie produktą ar teikiamas paslaugas klausimų, pradėti modeliuoti įvairias situacijas, rodyti nepasitenkinimą. Pardavimų vadybininko užduotis tokiu atveju - išlikti kantriu, supratingu ir nepratrūkti. Kartais klientai taip elgiasi ne dėl priešiškumo, o dėl to, kad “testuoja” vadybininko profesionalumą ir ekspertiškumą.
3. Savarankiško planavimo įgūdžiai
Neretai pardavimų vadybininkams tenka atlikti daug telefoninių skambučių, vykti į keletą susitikimų per dieną, ruošti skirtingus pasiūlymus potencialiems klientams. Pardavimų vadybininkai šiuo atžvilgiu pasižymi labai tikslų, laiko planavimo įgūdžiais, kurie prisideda prie efektyvių rezultatų. Įprastai jau patirties turinčiam specialistui neturėtų kilti klausimų pasirenkant prioritetus, jie geba savarankiškai planuoti ir laiku atvykti į susitikimus, jie geba išsikelti pardavimų tikslus ir laiko tarpą, per kurį viskas turi būti įgyvendinta, bei moka nuosekliai laikytis susikurto plano.
4. Kliento supratimas
Geras pardavimų vadybininkas turėtų visuomet išsiaiškinti potencialaus kliento problemas ir identifikuoti priežastis, kodėl vienos ar kitos paslaugos pašnekovui reikia. Tinkamais laiku užduotais klausimais pardavimų vadybininkas turėtų skatinti potencialaus kliento susidomėjimą produktu, o pristatant produkto vertę - skatinti norą įsigyti. Tokiu atveju svarbu, kad pardavėjas žinotų, kokiu metu rodyti iniciatyvą, o kada leisti kalbėti pašnekovui.
5. Noras mokytis ir tobulėti
Net jei Jūsų pardavimų specialistas turi daug solidžios patirties pardavimuose, pardavimų įgūdžius bei žinias nuolatos reikėtų tobulinti ir atnaujinti. Sėkmingi pardavimų vadybininkai nuolatos dalyvauja profesinių bendruomenių veiklose, žino naujausius pardavimų metodus ir technikas, o nuolatos atnaujinami įgūdžiai leidžia lengviau adaptuotis prie situacijų, efektyviau įgyvendinti užsibrėžtus tikslus.
Pardavimų specialistai įmonėse atlieka labai svarbią rolę - jie ne tik parduoda: jie reprezentuoja Jūsų produktą, įmonę, padeda užmegzti kontaktų, padeda rinkodaros skyrių efektyvumui. Per daugiau nei 10 metų darbo su pardavimų specialistų atrankomis įsitikinome, kad be visų šių savybių, geras pardavimų vadybininkas pirmiausia turėtų gebėti įsisavinti informaciją apie atstovaujamą produktą, jo naudojimą, pritaikymą ir naudas klientui. Tik tada, kai specialistas išmano produktą kaip 5 savo pirštus, gali įvykti sėkmingi kontaktai ir pardavimai.
Nežinote nuo ko pradėti pardavimų specialistų atrankas? Mes galime padėti atrasti pardavimų talentus!
Susisiekime: +37065955596, [email protected]