Atgal

5 svarbūs skirtumai tarp vadovo ir lyderio

Nuomonė
5 svarbūs skirtumai tarp vadovo ir lyderio

Tarp lyderio ir vadovo gausu skirtumų, tačiau esame įsitikinę, kad kiekvienas vadovas gali būti lyderiu, o lyderis - vadovu. Tačiau vis dėlto, įvairiuose moksliniuose tyrimuose, straipsniuose, apžvalgose vis dažniau pabrėžiama lyderystės svarba ir įtaka komandos darbui bei įmonės sėkmei. Šįkart į lyderystės svarbą detaliau kalbame ir mes - kodėl ir kokios lyderystės savybės yra itin vertinamos darbuotojų ir veda komandą į priekį? 

1. Šalia lyderių - produktyvios ir motyvuotos komandos

Teigiama, kad lyderiai įprastai buria našesnes komandas. Tai reiškia, kad lyderius supa ne tik produktyvūs ir profesionalūs, bet ir motyvuoti darbuotojai. Kodėl taip yra? Lyderiai darbuotojams leidžia dažniau į užduotis žvelgti kūrybiškiau, nei įprasta, leidžia kolegoms eksperimentuoti pasitelkiant naujas, netradicines idėjas taip suteikiant galimybę dažniau klysti ir pasimokyti iš savo klaidų. Tokia darbo atmosfera darbuotojus motyvuoja siekti geresnių rezultatų, o komanda jaučia mažiau streso ir yra produktyvesnė. 

2. Sprendimų priėmimo procese dalyvauja visi

Tarp lyderystės pusę ginančių ekspertų vyrauja nuomonė, kad vadovai dažniau linkę sprendimus priimti individualiai per daug nesitariant su komanda. Žinoma, kai kurie strateginiai, verslo valdymo klausimai, įprastai yra tik įmonės vadovų valioje, tačiau kai kuriems sprendimams reikalinga ir reikšminga visos komandos nuomonė.  Tai reiškia, kad lyderiai, labiau nei vadovai, linkę įsiklausyti į kolegų nuomonę, išklauso ir atsižvelgia į komandos nuogąstavimus, pasiūlymus, viziją ir tik tuomet priiminėja svarbius sprendimus. 

3. Lyderis žino, kada būti vadovu 

Lyderiai žino, kada reikia atlikti ir vadovo funkcijas. Lyderiai įprastai būna geri vadovai, nes žino, kuomet komandai reikia pagalbos pa(si)skirstant darbus ir atsakomybes, planuojant prioritetus ir laiką, žino, kada komandos nariams būtinas ugdymas, kada ir kodėl jiems yra svarbi motyvacinė sistema. Tai reiškia, lyderis žino, kada komandai reikia daugiau kontrolės, aiškaus atsakomybių paskirstymo ir ko reikia, kad darbuotojai būtų labiau įsitraukę ir motyvuoti. 

4. Lyderiai  parodo kryptį

Patirtis rodo, kad tiek lyderiai, tiek vadovai savo darbuotojams nelinkę suteikti visų atsakymų, tačiau jei darbuotojas nežino kaip ir kokiu būdu atlikti vieną ar kitą užduotį, tokiais atvejais lyderio ir vadovo elgesys pradeda skirtis. Lyderiai įprastai labiau linkę pasirūpinti darbuotojo ugdymu, todėl jei nepateikia atsakymo - lyderis visuomet darbuotojui parodo kryptį, kuria jis turėtų eiti, kad atrastų tinkamą sprendimo būdą. Tuo tarpu vadovas šiuo atveju yra labiau linkęs koncentruotis į klaidingus darbuotojo sprendimus ir palieka darbuotoją sudėtingesnę užduotį spręsti patį. Šiuo atveju lyderis labiau dėmesį sutelkia ties darbuotojo edukacija, o vadovas - į tai, kad užduotis bet kokiu atveju turi būti laiku atlikta.  

5. Lyderiai sėkmingai sprendžia stresines situacijas

Dar vienas itin svarbus lyderystės bruožas - gebėjimas sėkmingai valdyti ir dalykiškai spręsti konfliktines, stresines situacijas. Pirmiausia, lyderis niekuomet probleminėje situacijoje nesakys, kad kaltas kažkas kitas. Lyderis turi gebėti prisiimti atsakomybę ir kartu spręsti problemas. Tokiais atvejais tikrai lyderystei, ko gero, svarbiausia ne problemos sprendimas, o žmogaus reakcija, kuri parodo tikrąją lyderystės dvasią ir profesionalumą - svarbu kritiškai ir pamatuotai žvelgti į stresines situacijas, nesikarščiuoti, neversti kaltės ant kolegų, o tik viską apmąsčius priimti svarbius sprendimus.  

Bet kokiu atveju, tiek vadovas turi būti lyderiu, tiek lyderis, turi žinoti, kada imtis vadovo pozicijos. Atstovaujant vadovo poziciją, visuomet žinosite ir būsite susikoncentravę į darbo kokybę,  laiku atliktus darbus ir strateginių sprendimų priėmimą, tuo tarpu atstovaujant lyderio pusę - žinosite kaip įkvėpti, edukuoti darbuotoją, nuolat kolegas motyvuosite ir padėsite atsiskleisti jų kūrybiškumui. Nepaisant to, kokiame vaidmenyje esate - pasidalinkite su kolegomis savo vizija ir planais, komunikuokite ir būkite lojalūs savo komandai - tik taip sėkmingai vesite komandą į priekį.

Jei manote, kad šis įrašas gali būti įdomus jūsų draugams ar kolegoms, pasidalinkite su jais. Ačiū!
Gaukite personalo specialistų parengtas įžvalgas bei rekomendacijas sėkmingam personalo valdymui

Panašūs straipsniai