Atgal

"EXIT" interviu. Kodėl tai svarbu darbdaviui ir kompanijai?

Nuomonė
"EXIT" interviu. Kodėl tai svarbu darbdaviui ir kompanijai?

Kiekvieno darbuotojo išėjimas iš darbo į įmonę atneša nemažai chaoso, tačiau priežasčių, kodėl Jūsų komandos narys nusprendė palikti darbovietę išsiaiškinimas yra kritinis momentas, jeigu norite išvengti tolimesnės darbuotojų kaitos. Įprastai šiam tikslui naudojamas Exit interviu metodas (arba dar kitaip vadinamas “išėjimo iš darbo pokalbis”) - pokalbis tarp darbuotojo, paliekančio įmonę ir tarp darbdavio. Tokių pokalbių tikslas - ne tik sužinoti pagrindines darbuotojo pasitraukimo priežastis, tačiau ir suprasti, ką kompanijoje būtina tobulinti.Šįkart dalinamės, mūsų nuomone, kertiniais tokių pokalbių privalumais darbdaviui ir visai įmonei. 

1. Identifikuosite pagrindines darbuotojų kaitos priežastis
Tikslingai pasiruošus tokiam pokalbiui galite gauti nemažai naudingos informacijos, kuri padės identifikuoti ne tik priežastį, kodėl darbuotojas išeina, bet ir padės išgryninti didesnes, pasikartojančias įmonės problemas, kurias nedelsiant reikėtų spręsti. Tokio pokalbio metu iš darbuotojo turėtumėte sužinoti daugiau apie darbuotojo patirtį įmonėje, gauti gana konkrečių įžvalgų ir rekomendacijų darbo aplinkos ir taisyklių tobulinimui. Pradžiai, žinoma, pasidomėkite, kodėl darbuotojas nusprendė išeiti iš darbo. Kuomet identifikuosite pagrindinę priežastį, galėsite pereiti prie detalių. Kiekvienas darbovietės palikimo atvejis individualus, tačiau bendrai situacijai įvertinti rekomenduojame užduoti tokius klausimus kaip: ar manai, kad Tavo atsakomybės ir pareigos pakito, nuo tada kai pradėjai čia dirbti? Kas labiausiai patiko/nepatiko šioje pozicijoje? Ar Tau buvo suteikta pakankamai galimybių edukacijai ir tobulėjimui? Ar įmonės politika, darbo taisyklės ir aplinka atitiko Tavo poreikius? Gavus atsakymus į šiuos klausimus Jums pradės ryškėti pagrindinės aplinkybės, nulėmusios darbuotojo pasirinkimą išeiti. 

2. Gausite asmeninių įžvalgų kaip vadovas/-ė
Vienas iš Exit interviu tikslų - sužinoti darbuotojo požiūrį ir nuomonę, kaip jis/ji vertina savo vadovų darbą. Tai nepaprastai svarbu jeigu norite išlaikyti gerus santykius su esamais darbuotojais ir patobulėti toliau atliekant įmonės vadovo/ės pareigas. Atminkite - išeinantiems darbuotojams apie vadovą dalintis nuomone gali būti labai sudėtinga ir nejauku, tad pasirūpinkite tinkama ir pašalinių emocijų neprovokuojančia klausimų formuluote. Pavyzdžiui: ar manai, kad Tavo pasiekimai buvo tinkamai ir sąžiningai įvertinti? Ar manai, kad vadovo indėlis į Tavo darbą bei tobulėjimą galėjo būti kiek didesnis/mažesnis? Kuriose srityse, man kaip vadovui/-ei reikėtų patobulėti? Taip galėsite pasikalbėti jautresnėmis temomis, sužinosite ar darbuotojas jautė pakankamą Jūsų, kaip vadovo įsitraukimą, sužinosite informacijos/užuominų apie tai, kas ir kodėl darbinėje aplinkoje sukeldavo stresines situacijas - visa tai žinant, galėsite imtis šių niuansų tobulinimo. 

3. Pasirūpinsite gera įmonės reputacija
Atminkite, kad kiekvienas darbuotojas, nesvarbu ar buvęs ar esamas yra Jūsų įmonės vardo ambasadorius/-ė. Jeigu norite išlaikyti gerą reputaciją ir įvaizdį, Exit interviu metodas gali prisidėti prie šio tikslo. Bandymas išsiaiškinti išėjimo iš darbo priežastis tikrai darbuotojui parodys Jūsų norą tobulinti įmonėje vykstančius procesus ir rūpestį savo komanda. Gali būti, kad darbuotojas iš savo perspektyvos įžvelgė tam tikrų problemų, kurių Jūs, kaip vadovas, tiesiog nepastebite ar nežinote. Būtinai paprašykite šiais nuogąstavimais pasidalinti. Būtinai paprašykite darbuotojo patarimų/rekomendacijų, ką reikėtų ir kokiais būdais siūlytų tobulinti problematiškus procesus. Nuoširdus Jūsų noras sužinoti darbuotojo nuomonę ir pasiūlymus padės darbuotojui jaustis svarbesniam bei labiau vertinamam, kas gali padėti sušvelninti darbuotojo išėjimą iš darbo ir išlaikyti gerą įmonės vardą. 

Nors kiekvieno darbuotojo sprendimas palikti įmonę įneša chaoso, Jums, kaip vadovui, tai yra gana gera proga giliau pažvelgti į darbuotojo patirtis įmonėje. Patirtis rodo, kad tokius pokalbius vykdo nedidelė dalis įmonių, o jei jie vykdomi dažniau - gauta informacija nėra analizuojama. Exit pokalbiai ne tik padės parodyti rūpestį darbuotojais ir išvengti dažnesnės darbuotojų kaitos, bet ir padės įžvelgti bendras įmonės problemas, kurias identifikavus išspręsti bus daug lengviau. 

Jei manote, kad šis įrašas gali būti įdomus jūsų draugams ar kolegoms, pasidalinkite su jais. Ačiū!
Gaukite susijusias naujienas bei specialius pasiūlymus pirmieji

Panašūs straipsniai