Atgal

Kaip produktyviai dirbti nuotoliniu būdu: 5 per karantiną patikrinti patarimai

Patarimai
Kaip produktyviai dirbti nuotoliniu būdu: 5 per karantiną patikrinti patarimai

Koronavirusui nesitraukiant, lieka tik spėlioti, kada vėl gali tekti grįžti prie darbo nuotoliniu būdu, tik šį kartą reikėtų geriau pasiruošti jo organizavimui. Ekspertė pataria, kaip susidoroti su vienu iš didžiausiu nuotolinio darbo iššūkiu – motyvacijos stoka.

Sutelkti dėmesį būna sunku net, kai dirbate biuro aplinkoje, kur jūsų vadybininkas ar vadovas gali bet kada įžengti į kabinetą. Kai dirbate namie, gali kilti pagunda daryti ilgas pertraukas arba skirti laiką užduotims, nesusijusioms su jūsų darbu. Tarptautinės personalo valdymo ir atrankų kompanijos „Soprana Personnel International“ vadovė Diana Blažaitienė teigia, kad kontakto palaikymas su kitais komandos nariais ar partneriais padės jausti pulsą ir labiau įsitraukti į darbinę veiklą.

1. Susikurkite darbo vietą.

Kai dirbate biure, dažnai išeidami pro duris galite palikti savo darbo rūpesčius darbe. Namai yra aplinka, kurioje galite pabėgti nuo streso darbe ir atsipalaiduoti. Tačiau, kai jūsų namai yra ir jūsų biuras, nubrėžti ribą kur kas sunkiau – dingsta fizinė ir psichologinė atskirtis tarp darbo ir poilsio vietos. Jei tik įmanoma nusistatykite, kuri vieta namuose bus skirta darbui. Tokiu būdu bus lengviau atėjus į ją nusitekti dirbti, o pasibaigus darbo dienai, atsiriboti ir pailsėti. Jei atskiro darbo kambario neturite, nuspręskite, kurioje namų vietoje dirbsite. Geriausia tokią erdvę išskirti konkrečiu simboliu, pavyzdžiui, valgomojo stalą paverskite darbo stalu.

Tačiau darbo valandoms pasibaigus, būtina pašalinti visus elementus, kurie asocijuojasi su darbu. Galite savo namų ofise pasileisti muziką, kuri jums patinka arba mėgautis tyla. Jei lauke šilta ir turite erdvę, apsvarstykite galimybę dirbti lauke.

2. Sudarykite darbotvarkę.

Visiškai normalu, kad vienomis dienomis mums būna lengviau dirbti nei kitomis. Dirbant iš namų kovoti su mažu produktyvumu yra kelis kartus sunkiau nei dirbant biure. Ekspertė pataria sudaryti aiškią dienotvarkę ir išsikelti tikslų sąrašą. „Nebijokite darbotvarkės individualizuoti pagal savo poreikius, jei matote, kad spėsite atlikti visus darbus laiku. Leiskite sau rytą praleisti ramiai, jei intensyviai dirbsite popiet, arba atvirkščiai, galite atlikti visas savo užduotis ryte ir turėti laisvesnę dieną. Svarbu pritaikyti darbotvarkę prie sutartų virtualių susitikimų laikų ar svarbių datų“, – pataria personalo atrankų ekspertė.

3. Išlaikykite ofiso tradicijas ir virtualiai.

Vienas iš motyvuojančių dalykų yra ryšio su kolegomis išlaikymas ne tik sprendžiant problemas, bet ir palaikant reguliarius procesus, pavyzdžiui, įmonės tradicijas. Penktadieniais ofise užsisakydavote picą? Ar eidavote pietauti kartu? Švęsdavote gimtadienius? Palaikykite šią tradiciją ir virtualiai. Jei buvo žmogus, atsakingas už neformalius komandos susitikimus, pasiūlykite tokius susitikimus organizuoti ir toliau, tik virtualiai. Šiuo atveju, galima per penktadienio pietus užsakyti visiems komandos nariams maisto į namus, prisijungti virtualiai ir bendrauti. Tokie virtualūs renginiai padės sumažinti izoliacijos jausmą ir paskatins bendrystę.

4. Nuolat palaikykite ryšį.

Nuotolinis darbas tampa efektyvesnis ir naudingesnis, kai vadovai savo komandoms nustato lūkesčius dėl bendravimo dažnumo, priemonių ir tinkamo laiko. Ekspertė pataria aiškiai susitarti šiuos dalykus:

• Kada ir kokiu reguliarumu bus naudojamos vaizdo konferencijos kasdieniams komandos skambučiams;

• Kokia komunikacijos priemone bus sprendžiami kasdieniai klausimai, kur komandos nariai turėtų dalintis kilusiomis idėjomis;

• Koks būdas ir laikas susisiekti su jumis darbo dienos metu yra geriausias jums.

Žinoma, svarbu atidžiai stebėti komandos narių bendravimą, jog jie dalijasi informacija, kuri yra naudinga ir tai nevyksta ne darbo metu, nes ypatingai dirbant iš namų gresia darbo ir poilsio laiko santykio ir nuovokos praradimas, kas ilgainiui gali lemti perdegimo sindromą.

„Kalbėkite ne tik apie darbo reikalus, bet ir kaip sekasi, ko trūksta, kuo galima pasidžiaugti, galbūt kažkam reikia emocinės pagalbos ir jūs galite ją suteikti. Labai svarbu išlaikyti šiltą bendravimą ir palaikyti vienas kitą, nes tik taip išsaugosite kolektyvo jausmą“, – pataria D. Blažaitienė.

5. Tinkamai išnaudokite atsiradusį laiką.

Dirbant iš namų pavyksta pašalinti nemažą kiekį trukdžių, kurie yra neišvengiami darbe – pokalbiai su kolegomis, ilgos kavos ar pietų pertraukos, kelionės iš ir į darbą laikas. Taip pat susitelkiate į konkretų tikslą, o ne vilkinate laiką iki 17 valandos. Jei rasite būdą efektyviai dirbti iš namų, pamatysite, kad tuos pačius dienos darbo darbus padarote gerokai greičiau nei biure.

„Laisvą laiką išnaudokite profesiniam tobulėjimui. Dalyvaukite virtualiuose seminaruose ir mokymuose, į kuriuos būtumėte nevykę, nes jie vykdavo kituose miestuose arba netinkamu laiku. Tai puikus laikas ir atlikti socialinių tinklų auditą ar kaip tik susikurti „Linkedin“ paskyrą, pradėti rašyti savo tinklaraštį ir išnaudoti vaizdo tinklaraščio kūrimo galimybes“, – siūlo atrankų ekspertė.

Šaltinis: https://m.delfi.lt/darbas/article.php?id=84912395&fbclid=IwAR3L3KnOYMGtQAwfGcj934U1Qje4iluZnFKoAxRgMO04d_-72wmerXlsmdU

Jei manote, kad šis įrašas gali būti įdomus jūsų draugams ar kolegoms, pasidalinkite su jais. Ačiū!
Gaukite personalo specialistų parengtas įžvalgas bei rekomendacijas sėkmingam personalo valdymui

Panašūs straipsniai