Atgal

Kaip įsitikinti, kad atėjo metas atleisti vieną iš komandos narių

Patarimai
Kaip įsitikinti, kad atėjo metas atleisti vieną iš komandos narių
 

Kiekvienas dirbantysis turėtų žinoti, ką jis daro blogai, kokias klaidas daro, ir ar geba jas ištaisyti - tam, kad jam nebūtų staigmenos, išgirdus apie atleidimą. Bet kaip žinoti, ar darbuotoją reikia atleisti, ar visgi ieškoti būdų, kaip jai(-am) padėti?

 

Priimti sprendimą atleisti darbuotoją tikrai nėra lengva užduotis. Sprendimas tampa ypač sunkus, jei darbuotoja(-as) nepažeidė jokių darbo taisyklių, tačiau akivaizdžiai su darbais nesusitvarko. Dažnas vadovas tokioje situacijoje vengia priimti greitą sprendimą ir bando įtikinti save, jog darbuotoja(-as) pasikeis į gerą pusę. Tačiau kartais tokia mąstysena gali daug kainuoti. Kiekvieno vadovo tikslas - sukurti puikią komandą, gebančią darbus atlikti kokybiškai. Tad jei vienos(-o) iš darbuotojų rezultatai neatitinka jūsų lūkesčių, sprendimą reikia priimti kuo greičiau. Dalinamės patarimais, padėsiančiais jums apsispręsti.

 

Reflektuokite

Jei norinte priimti teisingą sprendimą, skirkite šiek tiek laiko reflekcijoms. Užduokite sau kelis klausimus, padėsiančius apsispręsti. Paklauskite savęs, ar šis žmogus sutaria su likusia jūsų komanda ir geba dirbti kartu? Ar darbus atlieka laiku ir, iškilus problemoms, jas efektyviai išsprendžia? Taip pat itin svarbu išsikelti aiškią priežastį, dėl kurios darbuotojo darbas jūsų netenkina. Paklauskite savęs, ar šis darbuotojas supranta savo atsakomybes ir geba jas valdyti? Ar ji(-s) buvo tinkamai apmokyta(-s)? Taip pat apsvarstykite, kaip jūs prisidedate prie šios problemos. Galbūt darbuotojo rezultatai prasti dėl neaiškaus užduočių komunikavimo, galbūt jam skiriama per mažai laiko, nepaaiškinama, ką ji(-s) daro ne taip ir kur jai(-am) reikėtų pasistengti. Aiškių priežasčių išsikėlimas padės jums suprasti, ar laikas atleisti darbuotoją, ar galbūt vertėtų įdėti daugiau pastangų į jos(-o) apmokymą ir aiškesnį klaidų komunikavimą.

 

Įvertinkite ar darbuotoja(-s) gali tobulėti

Kelios darbuotojos(-o) padarytos klaidos neturėtų lemti jūsų sprendimo ją(-į) atleisti. Tačiau, jeigu klaidos kartojasi, svarbu sau įvardinti, kokiose situacijose darbuotoja(-s) klysta. Apgalvokite, ar darbuotoja(-s) iš klaidų mokosi, ar geba reflektuoti. Ar klaidos daromos atliekant sudėtingus, komplikuotus darbus, ar visgi jos atsiranda lygioje vietoje dėl neapdairumo. Galbūt darbuotoja(-s) neklysta, bet darbus daro atmestinai, neįdedant pakankamai pastangų. Toks darbuotojos(-o) elgesys nežada nieko gero, tad sprendimą reikėtų priimti kuo greičiau.

 

Pasitarkite su kolegomis

Apsvarstę situaciją individualiai, pasitelkite kolegų pagalbą. Paklauskite jų nuomonės apie darbuotoją, jos(-o) nudirbtus darbus. Klauskite jų apie konkrečias situacijas, ir kaip jų manymu darbuotoja(-s) jose pasirodė. Stenkitės nenuteikti kolegų priešiškai, pradžioje nesakykite jiems apie svarstymą darbuotoją atleisti. Kartais pasitarus su kolegomis paaiškėja darbuotojos(-o) trūkumai. Gali būti, jog darbuotoja(-s) trukdo likusiai komandai efektyviai atlikti darbus, iki galo neatlikdama(-s) užduočių, ar perleisdama jas kitiems darbuotojams. Galbūt darbuotoja(-s) kelia nereikalingus konfliktus, ar įtampą darbo vietoje. Pasitarę su kolegomis nepamirškite į sprendimo priėmimo procesą įtraukti ir žmogiškųjų išteklių skyriaus. Jis padės jums priimti tinkamus žingsnius, jei visgi nuspręsite darbuotoją atleisti.

 

Būkite atviri su darbuotoju

Prieš priimant galutinį sprendimą. vertėtų pasikalbėti su pačia(-u) darbuotoja(-u). Galbūt praeityje jau kalbėjote su ja(-uo) apie darbų eigą ir išreiškėte savo susirūpinimą. Tokiu atveju aptarkite, kur darbuotoja(-s) patobulėjo, ar stengėsi ištaisyti padarytas klaidas bei ėmėsi iniciatyvos iš jų mokytis. Jeigu taip, tuomet darbuotoja(-s) eina gera linkme ir galbūt jo atleisti nevertėtų. Jeigu vis dėlto prieš tai darbuotojai(-ui) neišreiškėte savo susirūpinimo - tai vertėtų padaryti dabar. Iš karto išreikškite savo susirūpinimus, paklauskite, kodėl darbuotojos(-o) manymu taip yra, ir stebėkite jos(-o) reakciją. Jeigu darbuotoja(-s) prisiima atsakomybę už prastai padarytus darbus, pasiaiškina, bet nekaltina su ja(-uo) dirbančių kolegų, galbūt reikėtų suteikti dar vieną šansą. Jeigu visgi darbuotoja(-s) pasimeta, pradeda gintis ir kaltinti kitus dėl prastai atliktų darbų - greičiausiai su ja(-uo) teks atsisveikinti.

Jei manote, kad šis įrašas gali būti įdomus jūsų draugams ar kolegoms, pasidalinkite su jais. Ačiū!
Gaukite personalo specialistų parengtas įžvalgas bei rekomendacijas sėkmingam personalo valdymui

Panašūs straipsniai