Atgal

5 priežastys, kurios motyvuoja darbuotojus likti

Patarimai
5 priežastys, kurios motyvuoja darbuotojus likti

Kasmet įvairūs šaltiniai paskelbia „Top“ sąrašus – geriausi darbdaviai, geidžiamiausi darbdaviai, daugiausiai mokantys darbdaviai ir dar daugelį panašių. Tačiau kur kas daugiau dėmesio vertas klausimas – kaip įmonės tampa geidžiamomis. Ką jos turi tokio, kad specialistai lieka ilgam ir kyla karjeros aukštumomis, o kiekvienas darbo ieškantis trokšta įveikti personalo atrankos procesą ir tapti įmonės komandos dalimi?
 

1.       Darbo įvertinimas ir pripažinimas

Akcentavimas, kad kiekvieno darbuotojo indėlis į galutinį rezultatą yra svarus, viena iš priežasčių, kuri leidžia įgauti šiek tiek darbuotojo palankumo. Norint, kad darbuotojas liktų motyvuotas ir dirbtų savo darbą kiek įmanoma geriau, reikėtų darbuotojui paaiškinti, kodėl jo atliekamas darbas yra svarbus, ką jis sukuria klientui ir įmonei. Tik tuomet, kada darbuotojas supras, kokia yra jo darbo svarba, jis turės suvokimą už ką yra ir turi būti vertinamas, už kokius nuopelnus darbuotojas gali skinti laurus.

 

2.       Komanda ir įmonės kultūra

Efektyvus darbas ir sklandi komunikacija su kolegomis yra tai, kas leidžia darbuotojui jaustis laisvai, komfortiškai ir nevaržomai. Vadovų užduotis šiuo atveju yra sukurti sąlygas, kurios leistų darbuotojui prisidėti prie bendro komandos indėlio ne tik įgyvendinant jam pavestas užduotis ar įgyvendinant didesnės apimties projektus, bet ir kasdieniame įmonės gyvenime. Darbuotojui svarbios kuriamos ir besilaikomos įmonės kultūros tradicijos, kurios užtikrina darbuotojo pasitenkinimą ir produktyvesnį darbo rezultatą.

 

3.       Sąžiningas darbo užmokestis

Visai nesenai Soprana Personnel International vadovė Diana Blažaitienė analizavo, ar pinigai motyvuoja darbuotojus. Tenka pripažinti, nors pinigai nėra pagrindinis varikliukas, dėl ko darbuotojai lieka, jie žaidžia gana svarbią rolę. Tačiau darbuotojui pinigai nėra vien tik suma, kuri yra pervedama jam į banko sąskaitą kas mėnesį. Darbuotojui atlyginimas yra nuopelnas ne tik už kasdienį sėdėjimą biure, bet ir už įveiktus iššūkius, pasiektus ar tikslus viršijančius rezultatus. Todėl jei jaučiate, jog darbuotojas atiduoda visą save darbui, o rezultatai viršija lūkesčius – reikėtų pasvarstyti apie aukštesnį darbuotojo atlyginimą, kaip motyvaciją siekti dar daugiau.

 

4.       Suteikiama galimybė augti

Darbuotojui, be abejo, svarbu asmeninis ir profesinis tobulėjimas. Ypatingai šis faktorius svarbus, jei Jūsų įmonėje dirba nemažai jaunų, ką tik mokslus baigusių ar mažai patyrusių darbuotojų. Įprastai šie darbuotojai yra linkę stengtis visu šimtu procentų, o jų motyvacija - uždeganti. Būtent todėl suteikdami galimybę augti, plėsti žinias konferencijose ar tobulinti įgūdžius mokymuose, išauginsite patikimą ir motyvuotą specialistą, kuris laikui bėgant atneš daugiau naudos Jūsų įmonei.

 

5.       Palaikantis ir pasitikintis vadovas

Pasidalinti su darbuotojais Jūsų misija ir vizija neužtenka, o tikriausiai jie tai žino iš Jūsų įmonės internetinės svetainės. Jei jaučiate, kad galite darbuotoju pasitikėti – patikėkite svarbią užduotį, kurios rezultatas turėtų atnešti apčiuopiamos naudos įmonei. Suteikite perspektyviam darbuotojui šiek tiek autonomijos – taip padėsite atsiskleisti darbuotojo stiprybėms ir silpnybėms, kurios, galbūt, padės atrasti darbuotojo profesinę kryptį. Jeigu darbuotojui yra poreikis, būkite mentoriumi, kuris rodo pavyzdį, padeda siekti užsibrėžtų tikslų bei kritiškai pažvelgti į kylančius iššūkius.

 

 
Jei manote, kad šis įrašas gali būti įdomus jūsų draugams ar kolegoms, pasidalinkite su jais. Ačiū!
Gaukite personalo specialistų parengtas įžvalgas bei rekomendacijas sėkmingam personalo valdymui

Panašūs straipsniai