Atgal

5 būdai, padėsiantys pritraukti tinkamų CV darbo pozicijai

Atrankos
5 būdai, padėsiantys pritraukti tinkamų CV darbo pozicijai

Kaip personalo atrankų įmonė iš patirties žinome, kad atsirinkti kandidatus, kurie turėtų reikalingus įgūdžius laisvai darbo pozicijai - itin sudėtinga. Įprastai CV vienai pozicijai gaunama dešimtimis, kartais ir šimtais, o toks skaičius tikrai apsunkina ir prailgina atrankos procesą. Tačiau yra keletas būdų, kaip tinkamai parašytas darbo skelbimas gali pritraukti kuo tinkamesnių kandidatų ieškomai darbo vietai užpildyti.

1. Apgalvotas darbo skelbimas

Iš patirties galime pasidalinti - taip, tvarkingas ir akį traukiantis kandidato CV yra labai svarbus, tačiau nemažiau svarbus ir darbo skelbimas.Pirmiausia apgalvokite skelbimo stilių - jei ieškote jauno, energingo kolektyvo nario, skelbimo tonas būtent toks ir turėtų būti. Kad išsiskirtumėte save iš konkurentų - padirbėkite ir ties skelbimo dizainu, venkite įprastinio darbo skelbimo formato.  Taip pat rekomenduojame kruopščiai atsirinkti kanalus, kuriuose skelbimą talpinsite - be populiarių portalų pasvarstykite apie profesines bendruomenes, grupes: jų galite nesunkiai rasti socialiniuose tinkluose (apie darbuotojo paiešką soc. tinkluose skaitykite čia). Jei turite galimybę, nurodykite atlyginimą ar jo intervalą. Neretai kandidatas nesiunčia CV, nes mano, kad nenurodytas atlyginimas prilygsta žemam atlyginimui. Taip pat nurodykite ir kontaktinius įmonės duomenis - be jų skelbimas atrodo nepatikimai.

2. Aiškiai pateikti profesiniai reikalavimai

Pasitaiko kandidatų, kurie nerasdami jokio darbo, kandidatuoja visur, tačiau tai neretai iššaukia ir per daug abstraktus darbo skelbimo reikalavimų pateikimas. Nuo nekokybiškų CV labiau gali apsaugoti aiškus profesinių reikalavimų nurodymas. Jei prašote 2 metų patirties - nurodykite sritį, kurioje patirtis pageidaujama. Jei norite kvalifikuoto kandidato, būtinai prašykite atitinkamo išsilavinimo. Jei reikalingi specifiniai įgūdžiai, prašykite atitinkamus įgūdžius patvirtinančio sertifikato. Labai svarbi detalė: kai kurie reikalavimai kandidatui turi būti būtini, o kai kurie - tik privalumai. Aiškiai tai pabrėžkite. Jei reikalavimai ir privalumai bus neaiškūs, o Jūsų ir kandidato lūkesčiai nesutaps - gerą darbuotoją sunkiai atsirinksite (kiek įmonei kainuoja netinkamas darbuotojas sužinokite čia). 

3. Aiškus pareigybių apibrėžimas

Glaustai nurodykite, koks darbas laukia kandidato. Jei ieškote pardavimų vadovo, trumpai apibūdinkite atsakomybes, su kokiais klientais (B2C, B2B ir kt.) jam reikės dirbti. Jei ieškote pardavimų vadybininko, kurio darbo pobūdis apims išvažiuojamuosius susitikimus su stambiais klientais - būtinai tai paminėkite. Taip pat rekomenduojame darbo skelbime saikingai vartoti ir specifinius profesinės kalbos terminus, kad įsitikintumėte, jog kandidatas supranta, apie ką yra kalbama.

4. Aktualios naudos kandidatui

Šiandieninėje rinkoje “socialinių garantijų” paketas, į kurį įeina laiku mokamas atlyginimas - nebėra privalumas, tai tiesiog privaloma.

Siekiant sukurti realios papildomos naudos potencialiam darbuotojui, reikėtų pagalvoti apie tokius privalumus, kaip pavyzdžiui draudimas, sporto klubo narystė ar nuolatiniai mokymai įgūdžiams tobulinti, patraukli darbui erdvė, darbui reikalingos įmonės skiriamos priemonės. Tokie ir kiti panašūs privalumai gali tapti labai didelį pasitenkinimą darbuotojui kuriančiomis naudomis. Tačiau patraukli ir erdvi, jei tokios reikia, darbo vieta, darbui privalomi atributai - pvz., automobilio, jei jo reikia bei kuro kompensavimas, lankstus darbo grafikas, aiški ir pasiekiama motyvacinė sistema, galimybės tobulintis - šiandien tai daro įmonę patrauklią kandidatui.

5. Papildomi klausimai

Turbūt vienas efektyvesnių būdų, padedantis atsirinkti kandidatus pirmame atrankos etape - papildomi klausimai kandidatui. Neretai šie klausimai padeda susidaryti įspūdį apie kandidato motyvaciją ir požiūrį į darbą,  palengvina ir sutaupo laiko darbo pokalbių sąskaita, nes dar pirmame etape galite išsiaiškinti dominančią informaciją. Papildomi klausimai sumažina CV srautą, tačiau jie būna kokybiškesni, o kandidatai labiau motyvuoti. 

Prisiminkite, kad darbo skelbimas turi labai didelę įtaką kandidato CV išsiuntimui. Kaip kandidato CV atsispindi kandidato profesionalumas, taip įmonės darbo skelbime turėtų atsispindėti tai, dėl ko kandidatas norėtų dirbti įmonėje. Taupykite savo ir kandidatų laiką - darbo skelbimą paruoškite taip, kad jis ne tik atkreiptų dėmesį, bet kad ir sugeneruotų motyvuotų kandidatų srautą. 

Jei manote, kad šis įrašas gali būti įdomus jūsų draugams ar kolegoms, pasidalinkite su jais. Ačiū!
Gaukite personalo specialistų parengtas įžvalgas bei rekomendacijas sėkmingam personalo valdymui

Panašūs straipsniai