Atgal

Kaip palaikyti darbuotojus bei organizuoti jų darbus nuotoliniu būdu?

Patarimai
Kaip palaikyti darbuotojus bei organizuoti jų darbus nuotoliniu būdu?

Priverstinis nuotolinis darbas daugumai vadovų sukėlė įvairių iššūkių kaip suvaldyti ne tik įmonės tikslų įgyvendinimą, kai kuriais atvejais komandų išlikimą, tačiau taip pat ir pasikeitusį komandinį darbą. Vis dėlto, yra keletas gana paprastų ir veiksmingų dalykų, kuriuos vadovai gali pritaikyti norėdami palengvinti darbuotojų nuotolinį darbą iš namų. 

Skatinkite ir pasiūlykite emocinę paramą 

Ypač staigaus perėjimo prie nuotolinio darbo situacijos metu vadovams svarbu suvokti darbuotojų stresą, įsiklausyti į jų nerimą ir rūpesčius bei stengtis suvokti jų iššūkius. Jei naujai nuotoliniu būdu pradėjęs dirbti darbuotojas susiduria su sunkumais ir pokalbio su juo/ja metu jaučiate stresą ar nerimą, paklauskite jų, kaip jiems sekasi. Kaip teigia koučingo specialistas Andrius Jarašiūnas, pagal galimybes skiriamas asmeninis dėmesys yra tai, kas padės abiems pusėms išlaikyti ir stiprinti tarpusavio ryšį. Šiuo periodu darbuotojas į vadovą žiūri kaip į vėliavnešį su kuriuo saugu, kuris žino kaip ir kas bus. Žmonės kelia tokius lūkesčius net nesąmoningai, tad kalbėtis su jais apie tai, kas žinoma ir kas nežinoma, yra būtina. Vadovas nėra turintis supergalių žmogus, jis gali kažko nežinoti ir svarbu apie tai kalbėtis. Sena tiesa sako: klausk ir klausykis. Klausk apie taip kaip sekasi, ko trūksta, kuo galima pasidžiaugti, kokios informacijos ar kitos pagalbos reikia žmogui, ko tikisi žmonės iš vadovo šiuo periodu, su kokiais iššūkiais jis (jo šeima) susiduria ir kaip tai sprendžia. Padėkite, jei tik įmanoma, išspręsti darbuotojų klausimus ir jie tai įvertins. Toks asmeninis dėmesys stiprina santykius, didina pasitikėjimą ir formuoja vadovo įvaizdį.

Vaizdo skambučiai ar telefoninis skambutis?

Tiesiogiai matydami kitą žmogų ir palaikydami akių kontaktą mes lengviau užmezgame ryšį, lengviau vienas kitą suprantame. Šiuo metu kuriamos dirbtinio intelekto programos, kurios padarytų vaizdą ekrane taip, jog atrodytų, kad pašnekovo akių žvilgsnis yra nukreiptas tiesiai į jus, nors realybėje žvilgsnio kampas nėra nukreiptas tiesiai į kamerą.

Mažesnėms komandoms vaizdinis ryšio palaikymas suteikia geresnį bendrą komandos pojūtį ir taip pat padeda sumažinti komandos izoliacijos jausmą. Vaizdiniai pokalbiai taip pat yra ypač naudingi sudėtingiems ar jautriems pokalbiams, nes jie yra asmeniškesni nei rašytiniai ar tik garsiniai. Todėl daugelis sėkmingų reguliariai nuotoliniu būdu dirbančių vadovų kasdien susiskambina arba bendrauja vaizdo konferencijų būdu su savo darbuotojais. Tai gali būti asmeninis vaizdo skambutis, jei darbuotojai dirba nepriklausomi vienas nuo kito, arba komandos vaizdo skambutis, jei jie dirba bendrame projekte. Svarbu, kad skambučiai būtų reguliarūs ir planuoti, kai kurios įmonės sukuria klausimų-atsakymų arba idėjų virtualias lentas, kuriose darbuotojai gali pasidalinti idėjomis bei klausimais, kad kaskart nebūtų chaotiškai skambinama vadovams.

Nustatykite „bendravimo taisykles“

Nuotolinis darbas tampa efektyvesnis ir naudingesnis, kai vadovai savo komandoms nustato lūkesčius dėl bendravimo dažnumo, priemonių ir tinkamo laiko. Reikėtų numatyti ir iškomunikuoti:

-kada ir kokiu reguliarumu bus naudojamos vaizdo konferencijos kasdieniam komandos skambučiui;

-kokia komunikacijos priemone bus sprendžiami kasdieniai klausimai, kur komandos nariai turėtų dalintis kilusiomis idėjomis;

-koks būdas ir laikas susisiekti su jumis darbo dienos metu yra geriausias jums.

Žinoma, svarbu atidžiai stebėti komandos narių bendravimą, kad užtikrintumėte, jog jie dalijasi informacija, kuri yra naudinga ir tai nevyksta ne darbo metu, nes ypatingai dirbant iš namų gresia darbo/poilsio laiko santykio ir nuovokos praradimas, kas ilgainiui gali lemti perdegimo sindromą. 

Nors karantino atveju dauguma komandų, kurios iki tol reguliariai nedirbo nuotoliniu būdu (tai buvo vienas kitas komandos narys ar, pavyzdžiui, iš namų dirbo tik vieną darbo dieną per savaitę ar mėnesį), dauguma įmonių nebuvo pasiruošę tokios nuotolinio bendravimo komunikacijos tvarkos bei aprašo. Naivu tikėtis, kad šios taisyklės būtų paruoštos per pirmąsias karantino savaites, tačiau būtų idealu jas pasiruošti ir nusistatyti kuo anksčiau. Panašu, kad šio karantino priverstinio darbo iš namų poveikis pakeis mūsų tradicinį organizacijų supratimą ir vis daugiau įmonių dirbs nuotoliniu būdu, nes tai visgi turi daugiau pranašumų nei trūkumų. 

Naudokite keletą skirtingų komunikacijos technologinių priemonių

Žinoma, kai kurios įmonės pilnai integruoja operacinių sistemų Apple arba Microsoft siūlomas integruotas ir papildomas programas, tačiau kai kuriais atvejais reikalingos papildomos funkcijos. Dirbant nuotoliniu būdu, ypatingai verta automatizuoti procesus, todėl vien el. pašto nepakanka. Nuotoliniai darbuotojai gauna daugiau naudos pritaikydami komunikacijai, projektų valdymui ar konferenciniams skambučiams skirtingas priemones, kurios padeda greičiau atlikti darbus, tačiau, žinoma, jokios technologinės priemonės nebus naudingos, jei jomis darbuotojai nemokės naudotis, arba nebus motyvuoti dirbti apskritai, todėl technologijas, procesų automatizavimą siekite kaip komandos inovacijų kūrimo, problemų sprendimo darbo dalį.

Išlaikykite ofiso tradicijas ir virtualiai

Vienas iš motyvuojančių dalykų yra ryšio su kolegomis išlaikymas ne tik sprendžiant problemas, bet ir palaikant reguliarius procesus, pavyzdžiui, įmonės tradicijas. Penktadieniais ofise užsisakydavote picą? Ar eidavote pietauti kartu? Švęsdavote gimtadienius? Palaikykite šią tradiciją ir virtualiai. Jei buvo žmogus, atsakingas už neformalius komandos susitikimus, pasiūlykite tokius susitikimus organizuoti ir toliau, tik virtualiai. Šiuo atveju, galima per penktadienio pietus užsakyti visiems komandos nariams pietus į namus, prisijungti virtualiai ir bendrauti. Tokie virtualūs renginiai padės sumažinti izoliacijos jausmą ir paskatins bendrystę.

Žinoma, vadovai irgi žmonės, tačiau darbuotojams turime būti lyderiai, kurie eidami kartu veda juos į priekį, ir nors situacija sukelia ypatingai daug streso, visa tai yra puiki galimybė perkelti komandinį darbą į kitą lygį. O kad sėkmingai tai įgyvendinti, reikalinga struktūra, disciplina, emocinio fono suvaldymas, technologijų pritaikymas ir žinoma, komandos motyvacijos palaikymas.

Šiuo metu atliekame tyrimą, kurio tikslas - išsiaiškinti kaip darbas nuotoliniu būdu veikia produktyvumą karantino laikotarpiu, todėl prašome skirti kelias minutes atsakyti į mūsų tyrimo klausimus: https://soprana.typeform.com/to/uwubX1.

Tyrimo rezultatais gegužės viduryje ir išvadomis būtinai pasidalinsime mūsų tinklapyje bei socialiniuose tinkluose LinkedIn bei Facebook. Iš anksto dėkojame!   

Jei manote, kad šis įrašas gali būti įdomus jūsų draugams ar kolegoms, pasidalinkite su jais. Ačiū!
Gaukite personalo specialistų parengtas įžvalgas bei rekomendacijas sėkmingam personalo valdymui

Panašūs straipsniai