Atgal

Darbas namuose - geriausia, kas galėjo nutikti?

Patarimai
Darbas namuose - geriausia, kas galėjo nutikti?

Daugybė komandų jau daugiau nei dvi savaites atsižvelgdami į rekomendacijas dėl Covid-19 viruso dirba nuotoliniu būdu namuose. Žinoma, darbas nuotoliniu būdu nėra naujiena, tačiau dažniausiai tai praktikuojama praktika tarptautinėse organizacijose arba tose, kurios siekia būti lankstesniais darbdaviais ir, žinoma, kurių veiklos pobūdis leidžia darbą organizuoti tokiu būdu. Tačiau, pradėję pirmąją savaitę organizuoti webinarus apie darbą nuotoliniu būdu, sulaukėme daug atsiliepimų, pasidalinimų savo patirtimi kaip dirbti namuose sekasi jums. 

Darbo namuose privalumai

Daugybei žmonių darbas iš namų atrodo lyg siekiamybė lyginant jį su kasdiene darbo ofise rutina, dėl tam šių priežasčių:

  • Sutaupote laiko nevykdami į darbo vietą. 

Vidutinė kelionė į darbą ir atgal gali užtrukti nuo dešimties minučių mažesniuose miestuose, o didmiesčiuose ji gali prailgti net iki vienos valandos ar daugiau. Tai reiškia, kad dauguma žmonių kasdien praleidžia bent apie valandą važiuodami į darbą ir grįždami iš jo. Tai yra papildomas laikas, kurį galite panaudoti savo laisvalaikiui ar praleisti jį su šeima.

  • Galite išvengti bendradarbių blaškymo

Darbas ofise suteikia galimybę pabendrauti su kolegomis, ko dabar daugumai dirbančių namie pradeda trūkti. Tačiau, kartais informacija naudinga, bet daugelis pokalbių nėra reikšmingi darbo atžvilgiu ir jus atitraukia nuo dėmesio darbui bei ypatingai atviruose biuruose blaško dėmesį. Dirbant iš namų yra lengviau susikaupti (na, nebent namie yra daugiau dirbančių). Be to, jei ir susiskambinsite su bendradarbiais, telefono pokalbio metu tikrai praleisite mažiau laiko kalbėdami apie nereikšmingus dalykus ir dėmesį sutelksite į jums aktualią informaciją ar pokalbio temą.

  • Galite dirbti bet kurioje vietoje, kur veikia internetas

Galbūt jums tinkama vieta yra tik namai, tačiau galite dirbti bet kuriame savo namo ar buto kambaryje, bei susikurti jums patogią ir jaukią aplinką. Pagaliau jūsų namų ofise groja muzika, kuri jums patinka arba galite mėgautis taip laukta tyla. Jei lauke šilta ir turite erdvę, apsvarstykite galimybę dirbti lauke. Žinoma, jei jūsų darbe tenka nemažai bendrauti, reikėtų atsižvelgti į virtualių susitikimų etiketą ir pasirinkti tinkamą vietą, kurioje galėtumėte per Zoom ar kitas programas bendrauti su kolegomis, klientais, vadovais. 

  • Taupote pinigus

Dirbdami iš namų, nereikia išleisti pinigų kurui ar viešojo transporto bilietams. Karantino metu galima ir užsisakyti pietus į namus, tačiau dauguma renkasi gaminti maistą, todėl sumažėja pietų išlaidos. Be to, pinigus sutaupysite nepirkdami drabužių, kuriais norėtumėte nustebinti savo bendradarbius.

  • Galite sudaryti jums patogią dienotvarkę

Priklausomai nuo jūsų darbo pobūdžio, galite dalinai ar pilnai pasirinkti savo darbo valandas. Tai reiškia, kad galite ramiai praleisti rytą ir pradėti dieną vėliau, arba pirmiausia galite atlikti visas savo užduotis ir turėti laisvesnę dieną.

  • Daugiau galimybių tobulėti

Karantino laikotarpiu dauguma verslų persikėlė į socialinius tinklus, todėl informacija tapo daug prieinamesnė. Taip pat, galite sudalyvauti tuose seminaruose ir mokymuose, į kuriuos būtumėte nevykę, nes jie vykdavo kituose miestuose arba netinkamu laiku, o ir kaina galbūt kandžiojosi. Dabar daug įvairių sričių specialistų dalinasi informacija nemokamai prisidėdami savo žiniomis kaip socialine iniciatyva. Tai puikus laikas ir atlikti socialinių tinklų auditą ar kaip tik susikurti Linkedin paskyrą, pradėti rašyti savo blogą ir išnaudoti video blog’o kūrimo galimybes.

  • Savarankiškumo ugdymas

Kai dirbate biure ir susiduriate su problema, kuriai nerandate lengvo sprendimo, galite paprašyti savo bendradarbių ar vadovų pagalbos. Tačiau tuo lengva piktnaudžiauti, kas gali užkirsti kelią įgyti nepriklausomybę ir išsiugdyti įgūdžiams bei pasitikėjimą savo darbu. Kai dirbate nuotoliniu būdu, esate priversti būti nepriklausomi ir patys išsiaiškinti daugybę dalykų - tai tikrai gali būti gera patirtis.

 

Darbo namuose trūkumai

Žinoma, rodos, galimybė dirbti iš namų atrodė iš pradžių patraukli, bet ilgainiui išryškėja ir neigiami darbo iš namų ypatumai. 

  • Namie karantino metu nebūtinai dirbate vienas(a). 

Karantinas šeimai reiškia veiklų ir darbų derinimą, kas pradžioje gali tapti netgi iššūkiu, dėl kurio juokaujama, kad pasibaigus karantinui padaugės skyrybų. Tačiau viskas gal būti suorganizuota, tik tam reikia laiko. Suplanuokite vaiko(ų) veiklas, padarykite bendrą šeimos tvarkaraštį, kuriame pažymėtos tylos laikai, kai vyksta konferenciniai skambučiai, taip pat pagal galimybes apsirūpinkite ausinėmis, geriausia tokiomis, kurios sumažina išorinį garsą.

  • Gali tapti sunkiau gauti paaukštinimą

Tyrimai parodė, kad buvimas darbe ir kitų stebėjimas dirbant duoda teigiamų rezultatų darbuotojams, įskaitant geresnių darbo užduočių atlikimą ir galimybę greičiau kopti karjeros laiptais. Kai darbuotojai dirba nuotoliniu būdu, sunkiau parodyti atsidavimą savo darbui, todėl gali būti sunkiau gauti paaukštinimą.

  • Esate visada pasiekiamas

Kai kurie nuotoliniai darbuotojai kompensuoja savo darbo valandų trūkumą būdami visada pasiekiami kaip būdą parodyti savo atsidavimą. Tai reiškia, kad pradedate atsakinėti į el. laiškus ir dalyvauti posėdžiuose neįprastu darbo laiku. Norėdami to išvengti, apsitarkite su komanda ir vadovais darbo laiką arba laikykitės įprastų darbo valandų.

  • Galite jaustis izoliuotas

Dirbdami namuose daugiausia laiko praleidžiate vieni, ypač jei gyvenate vienas. Tokiu atveju gali pasidaryti ne tik nuobodu, bet ir paskatinti neigiamas emocijas ar mintis. Darbas biure gali suteikti galimybes naujoms draugystėms, todėl visąlaik būdami namie jas praleidžiate. Stenkitės palaikyti biuro tradicijas internetu, kad ir gimtadienių šventimą, pietus per Zoom ar kitą programą, tiesiog palaikykite ryšį su kolegomis, pasiteiraukite kaip jiems sekasi. 

  • Sunku atskirti darbą ir likusią dienos dalį

Kai dirbate biure, dažnai išeidami pro duris galite palikti savo darbo rūpesčius tenai. Namai yra aplinka, kur galite pabėgti nuo streso darbe ir atsipalaiduoti. Tačiau kai jūsų namai yra ir jūsų biuras, nubrėžti ribą kur kas sunkiau. Susikurkite ritualą, kurį turėtumėte vietoj, pavyzdžiui, kelionės automobiliu į darbą. Tai galėtų būti kava, mankšta, darbų planavimas su arbata ar bet kokia veikla, kuri jums atrodo maloni ir prasminga bei nuteikia veiklai.

  • Technines problemas turite spręsti patys

Jei jūsų internetas netenka ryšio arba jūsų kompiuteris sugenda, turite su tuo susitvarkyti patys. Galbūt kažkas iš jūsų įmonės IT skyriaus gali  pabandyti jums padėti nuotoliniu būdu per, pavyzdžiui, TeamViewer programą prisijungti prie jūsų kompiuterio ir padėti susitvarkyti technines problemas, tačiau net ir tada tai nėra tas pats, kas būti toje pačioje vietoje, kur jūsų problema gali būti išspręsta be jūsų. Šiuo atveju, naudinga turėti kelias alternatyvias programas, kurias naudojate, taip pat jei nedirbate prie kompiuterio nuolat dėl sumažėjusio krūvio, naudinga turėti įjungtą el.paštą telefone. 

  • Jūs turite būti motyvuotas

Sutelkti dėmesį būna sunku, net kai dirbate biuro aplinkoje, kur jūsų vadybininkas ar vadovas gali bet kada įžengti į jūsų kabinetą. Kai dirbate namie, gali kilti pagunda daryti ilgas pertraukas arba skirti laiką užduotims, ne susijusioms su jūsų darbu. Jei esate mažiau motyvuotas, darbas namuose gali sumažinti jūsų produktyvumą ir motyvaciją. Žinoma, tokiu atveju, kontakto palaikymas su kitais komandos nariais, partneriais padės jausti pulsą ir labiau įsitraukti į veiklą. 

Taigi, nors daugelis per šias savaites priverstinai dirba nuotoliniu būdu, galime džiaugtis, kad nauja patirtis leidžia mums tobulėti, o išmokus susitvarkyti su darbo iš namų trūkumais, tai galėsime vėliau pritaikyti organizuojant darbus, nes būsime išmokę dirbti efektyviau, geriau planuoti, o ir turėsime gerokai patobulėjusius skaitmeninius įgūdžius. 

 

 
Jei manote, kad šis įrašas gali būti įdomus jūsų draugams ar kolegoms, pasidalinkite su jais. Ačiū!
Gaukite personalo specialistų parengtas įžvalgas bei rekomendacijas sėkmingam personalo valdymui

Panašūs straipsniai