Atgal

Šiuos veiksmus turėtų atlikti visi dirbantys: įvardijo, kas krizinėse situacijose padeda nepasiduoti panikai

Patarimai
Šiuos veiksmus turėtų atlikti visi dirbantys: įvardijo, kas krizinėse situacijose padeda nepasiduoti panikai

Nežinia dėl ateities, finansinis nestabilumas, nuolat keičiami valdžios pažadai dėl pagalbos verslui, pasikeitę personalo valdymo metodai dirbant nuotoliniu būdu ir aibė kitų problemų, kilusių dėl pandemijos pasaulyje. Visa tai gali stipriai, o kartais ir negrįžtamai paveikti psichiką.

Tarptautinės personalo valdymo ir atrankų kompanijos „Soprana Personnel International“ vadovė Diana Blažaitienė dalinasi patarimais, kaip neleisti baimei užvaldyti mūsų protų ir kokių veiksmų turėtų imtis įmonių vadovai, kad „nesužlugdytų“ savo verslų neigiamomis mintimis, kurias pasėja krizė.

Atsikratykite baimės

 

Daugelis dalykų įvyksta netikėtai, kaip ir ši pandemija. Mes blaškomės, sunkiai sutelkiame dėmesį, jaučiame baimę ir nesaugumą, todėl grimztame į saviizoliaciją. Deja, savo aplinkoje ne visada galime kontroliuoti įvykius, tačiau išeitis yra kita – galime rinktis, kaip į juos reaguoti. D. Blažaitienė mano, kad blogiausia reakcija yra tokia, kai galvoje nuskaityta žinutė ima kurti neigiamus ateities scenarijus.

„Be abejo, visi esame paveikti koronaviruso įvykių. Mums daro įtaką kelionių apribojimai, smunkančios akcijų kainos, pasiūlos trūkumas ir daugelis kitų dalykų. Visa ši informacija lengvai gali išprovokuoti neigiamas emocijas, savigraužą, žlugusio verslo nuojautą. O ar leisime tam dar labiau suvešėti, priklausys nuo mūsų pačių“, – sako personalo atrankų ekspertė.

Kita vertus, mūsų emocinis ir psichologinis atsakas į krizes yra natūralus ir labai žmogiškas. Vienas iš būdų, kaip įveikti natūralų polinkį „sutirštinti spalvas“, pasak ekspertės, yra sąmoningumo arba atsiribojimo nuo išorinių veiksnių ugdymas: „Labai svarbu ugdyti gebėjimą pastebėti savo mintis ir laiku cenzūruoti negatyvią informaciją. Nors tai nėra lengva, šis įgūdis gali būti lavinamas“.

Pažiūrėkite į situaciją kitu kampu

Suprantama, krizė, plintantis virusas, bankroto grėsmė ir t.t. daug pozityvo nekelia, tačiau nederėtų koncentruotis vien tik į neigiamus dalykus. Vienas iš būdų pakeisti situaciją, tai pažvelgti į ją kitu rakursu. Vietoj to, kad galvotumėte „kokia kančia dirbti namuose“, verčiau pasidžiaukite „kokia dovana, kad galime dirbti iš namų ir praleisti šį laiką su šeima“. Situacija liko nepakitusi, tačiau iš kito požiūrio kampo, ji jau nebeatrodo tokia bloga.

 

Be to, kaip pabrėžia personalo atrankų ekspertė, ypatingai vadovams derėtų vengti karščiuotis ir matyti tik neigiamus esamos padėties padarinius. Jei perskaityta antraštė išprovokavo blogas emocijas, nereikėtų nuodyti jomis savo minčių ir kelias dienas dėl to burbėti. Vienas iš pagrindinių vadovo bruožų – išlaikyti blaivų, ramų protą net ir tada, kai situacija yra išties krizinė.

„Deja, mus nuolat pasiekia nerimą keliančios naujienos, kurios ne tik blaško, kelia baimę, bet ir trukdo priimti efektyvius sprendimus. Tik mokėdami nusiraminti ir laiku save suimti į rankas, galime pakeisti savo požiūrį bei rasti teisingą kelią pačiomis sudėtingiausiomis akimirkomis“, – sako D. Blažaitienė.

Būkite empatiški

 

Nors karantinas apsaugo mus nuo galimos grėsmės susirgti mirtina liga, bet jis turi ir neigiamą socialinį aspektą. Izoliacija namuose atriboja mus nuo žmonių, galinčių geriausiai panaikinti baimės ir nerimo jausmus. Pasak D. Blažaitienės, nepaisant to, prasmingas ryšys gali užsimegzti net ir per rekomenduojamą kelių metrų socialinį atstumą. Kaip? Čia svarbų vaidmenį atlieka empatija. „Dieną pradėkite taikydami šią veiksmingą praktiką: galvokite apie artimus žmones ar verslo partnerius užduodami sau vieną klausimą: kaip aš galiu jiems padėti, kad jų diena būtų geresnė? Turint šį paprastą klausimą savo galvoje, įvyksta nuostabūs dalykai – matome galimybes sau ir kitiems“, – teigia moteris.

Planuokite – tai nuramins

 

Nesvarbu ar esate įmonės vadovas, ar samdomas specialistas, kiekvienas susiduria su krizinėmis situacijomis, iš kurių išsivaduoti gali padėti konkrečiai įvardijamų veiksmų planas. Personalo atrankų ekspertė D. Blažaitienė teigia, kad būtent planavimas padeda efektyviau suvaldyti situaciją ir jaustis ramiau.

 

„Jei reikia, išsitraukite baltą popieriaus lapą ir ant jo žingsnis po žingsnio sudarykite veiksmų planą. Nieko nepraleiskite, įtraukite į šį procesą ir kolegas. Surenkite brainstormingą ir visi kartu nuspręskite, koks etapas turi sekti kitą. Pamatysite, kaip iš pirmo žvilgsnio atrodžiusi neįveikiama situacija turi daug išeičių. Atgausite ramybę, o svarbiausia jausmą, kad esate padėties šeimininkas“, – sako D. Blažaitienė.

 

Kaip sakė kinų mąstytojas Sun Tzu: „Strategija be taktikos – lėčiausias kelias į pergalę. Taktika be strategijos tėra triukšmas prieš pralaimėjimą“. Taigi svarbiausia sunkiomis aplinkybėmis nepamiršti planuoti ir nepaleisti kontrolės iš savo rankų. Jei būsite sutrikęs, blaškysitės ir panikuosite – tas galvoje gimstantis tamsusis scenarijus gali materializuotis. Stenkitės išlaikyti emocinę higieną ir sutelkite mintis į dabartį.

Šaltinis: https://www.delfi.lt/darbas/patarimai/siuos-veiksmus-turetu-atlikti-visi-dirbantys-ivardijo-kas-krizinese-situacijose-padeda-nepasiduoti-panikai.d?id=84326353&fbclid=IwAR25JvV9BjHo7ie02rEJcY4gDkz8CXHEf3wyOOVL4hdksjPf0-EV7DTDr4A
 

Jei manote, kad šis įrašas gali būti įdomus jūsų draugams ar kolegoms, pasidalinkite su jais. Ačiū!
Gaukite personalo specialistų parengtas įžvalgas bei rekomendacijas sėkmingam personalo valdymui

Panašūs straipsniai