Atgal

Kas sukelia konfliktus tarp darbdavio ir darbuotojo?

Patarimai
Kas sukelia konfliktus tarp darbdavio ir darbuotojo?

Konfliktai darbo vietoje dažnai kyla dėl skirtingų asmenybių arba skirtingų lūkesčių. Skirtingus požiūrius turi kiekvienas Jūsų darbuotojas, o ką jau kalbėti apie skirtingus požiūrius tarp darbdavio ir darbuotojo.  Kad ir kaip bebūtų, jokia įmonė nėra apsaugota nuo konfliktų. Konfliktai kyla tiek iš skirtingo profesionalumo ir kompetencijų lūkesčių, tiek iš skirtingų darbdavio ir darbuotojo charakterių. Pateikiame keletą pagrindinių priežasčių, kurios dažniausiai tampa konflikto židiniu.

Skirtingas požiūris į projektus

Skirtingas požiūris į projektus, ties kuriais yra dirbama, gali atnešti ir teigiamų rezultatų, kadangi tiek darbuotojas, tiek darbdavys siekia kuo geresnio projekto įgyvendinimo. Tačiau galutinio rezultato siekimas gali sukelti konfliktą dėl to, kad  darbdavio ir darbuotojo požiūris ir nuomonė apie vykdomą projektą gali labai stipriai skirtis. Pavyzdžiui, gali atsitikti taip, kad Jūs, kaip darbdavys, į projektą žiūrėsite labai atsakingai, stengsitės apgalvoti kiekvieną detalę ir nuosekliai bei griežtai laikysitės numatyto plano,  o tuo tarpu darbuotojas į projekto smulkmenas norės pažvelgti kūrybiškiau, originaliau ir nebūti spaudžiamas į laiko rėmus. Tokiu atveju, kompromisą rasti labai sudėtinga, tačiau reikėtų ieškoti kokybiškiausio sprendimo. 

Darbuotojo neatsakingumas

Kuomet darbuotojas kasdien vėluoja į darbą arba nuolatos serga, darbdavys, ko gero, tikrai nebus patenkintas. Tokiu atveju, darbdavys pradės svarstyti, ar toks darbuotojas yra pakankamai kvalifikuotas ir gali prisiimti atsakomybę už užduotis. Žinoma, darbuotojui tokios priežastys gali atrodyti pateisinamos, tačiau jeigu darbdavys pradeda jausti, jog darbuotojas pradeda naudotis vadovo atlaidumu, tai veda link konflikto, kuris gali baigtis tiek darbuotojo papeikimu, tiek darbuotojo atleidimu.

Lyderių ir vadovų pokyčiai

Įmonės darbuotojams neretai daug streso sukelia aukščiausio lygio vadovų pasikeitimai organizacijoje. Dažnai darbuotojai būna sutrikę, kadangi keičiantis vadovams, gali keistis tiek įmonės vadovo požiūris į darbuotoją, tiek į įmonės darbo politiką. Apie vadovų pasikeitimus įmonėje darbuotojai dažnai būna mažai informuoti, todėl jie gali jausti vadovybės nepasitikėjimą jais ir darbuotojas taps pasimetęs, uždaras - todėl gali nukentėti ir darbdavio, ir darbuotojo darbo atlikimo kokybė. Tokiu atveju, darbdavys turėtų įdėmiai įsiklausyti į darbuotojų nuomonę bei lūkesčius.

Diskriminacija

Jeigu darbuotojai arba darbdaviai reiškia atvirą nuomonę apie žmonių rasę, lytį, tautinę rasę, etinius įsitikinimus ar išsilavinimo lygį, tai gali tapti itin rimto konflikto priežastimi. Diskriminacija darbuotoją gali nutolinti, pavyzdžiui, nuo paaukštinimo pareigose, kurių darbuotojas savo sunkiu ir kokybišku darbu yra nusipelnęs. Nemaloniai gali jaustis ir darbdavys, kuris jaus priešiškumą iš darbuotojo. Norint išvengti konfliktų dėl diskriminacijos, rekomenduojama įmonės darbuotojams rengti seminarus ar paskaitas apie diskriminaciją ir jos prevenciją.

Asmeniniai konfliktai

Šiuolaikinė darbo vieta yra įvairių asmenybių požiūrių, talentų ir įsitikinimų rinkinys, kuris daugumai darbuotojų gali būti neprimtinas, nors visi darbuotojai dirba vienoje kompanijoje. Darbuotojo ir darbdavio požiūriai gali būti skirtingi vien todėl, kad jų atsakomybės lygis įmonėje yra skirtingas. Pavyzdžiui, darbdavys gali labiau pasitikėti savo asmenine patirtimi, o darbuotojas bus labiau linkęs rizikuoti, nes jam bus įdomesni spontaniški ir netradiciniai sprendimai. Tai gali apsunkinti situaciją, tačiau nepamirškite, jog abipusis atvirumas ir objektyvumas – lengviausias būdas pasiekti sutarimą. 

Jei manote, kad šis įrašas gali būti įdomus jūsų draugams ar kolegoms, pasidalinkite su jais. Ačiū!
Gaukite susijusias naujienas bei specialius pasiūlymus pirmieji

Panašūs straipsniai