Personalo atrankų įmonės labai kruopščiai stengiasi surasti tinkamus vadovus bei darbuotojus, kurie pateisintų vieni kitų lūkesčius. Tačiau kartais atsitinka, kad įmonėse atsiranda įtampa tarp bendradarbių – jie nežino kaip elgtis vieni su kitais. Labai dažnas atvejis įmonėse, kuomet tarp kolegų galioja vienintelė taisyklė - vadovai kalba, darbuotojai klauso. Tačiau aukščiausiųjų vadovų pareiga – suprasti, kada darbuotojai nori būti išklausomi, ir nori išsakyti ne pačius maloniausius pastebėjimus. Nemalonios kritikos iš darbuotojų galite išvengti, jeigu šiek tiek pakoreguosite savo elgesį.
„Jums reikėtų tobulinti bendravimo įgūdžius“
Pirmiausia, pradėkite domėtis, kaip Jūsų darbuotojams sekasi atlikti pavestus darbus, o ne kritikuokite juos, gavę prastus rezultatus. Darbuotojai nenori pasirodyti neišmanėliais, todėl kartais nutyli, jei užduoties formuluotėje ko nors nesupranta. Pasistenkite ramiai, paprastai ir aiškiai išdėstyti, kokio galutinio rezultato norite iš darbuotojo. Nebijokite pasidalinti pavyzdžiais iš savo patirties. Nevenkite duoti naudingų patarimų, kaip geriau atlikti užduotį. Taip bus išvengta daug nesusipratimų.
„Man nuobodu“
Dauguma darbuotojų niekada nepasakys savo bosams, kad jiems yra nuobodu. To priežastis – vadovai nuobodulį supranta kaip per mažą darbo krūvį. Darbuotojo nuobodulys pagrįstas ne mažu užduočių krūviu, bet neįdomių užduočių paskyrimu. Tai išspręsti padės kūrybiškumo ir eksperimentavimo duetas. Net ir nuobodžiausias užduotis galima paversti įdomiu patyrimu, jei užduotis bus vykdoma išskirtiniu metodu, pavyzdžiui nauja kompiuterine programa, kurią nagrinėjant bus sužadintas darbuotojo smalsumas. Skirkite darbų nedidelėse komandose, taip paįvairinsite kasdienę rutiną.
„Norėčiau, kad būtumėte geresniu lyderiu“
Nuolatinis darbų nurodinėjimas personalui labai greitai pradeda įgristi, ir dėl tokio vadovaujamo elgesio darbuotojai pradeda nemėgti savo viršininkų. Kartais reikia padaryti pertrauką, ir paskirti dėmesį procesui, o ne rezultatui. Nekontroliuokite darbuotojų, o veikite kartu su jais. Trumpam pamirškite savo asmeninių tikslų troškimą, ir prisidėkite prie sėkmingų darbuotojų karjeros pasiekimų.
„Norėčiau, kad mane labiau gerbtumėte“
Net jei ir esate aukščiausio lygio vadovas, negalima elgtis su darbuotojais, kaip su žemesniais už save. Turite suprasti, kad kiekvienose pareigose esantis Jūsų pavaldinys yra kompetetingas savo srities specialistas, ir jis taip pat gerai išmano savo darbą, kaip ir Jūs savąjį. Nesvarbu, kad Jūsų kabinetas yra viršutiniame įmonės buveinės aukšte – be darbuotojų profesionalumo nebūtų ir įmonės. Parodykite savo dėkingumą – klauskite darbuotojų patarimo svariais klausimais, pagirkite už gerai atliktą darbą, padėkokite už siūlomas idėjas.
„Norėčiau, kad išklausytumėte mano idėjas“
Labai dažnai būna taip, kad iš išorės kompanija atrodo ideali visais aspektais: savo žmogiškųjų išteklių valdymu, pelno generavimu, vidine komunikacija. Tačiau dažnai daug problemų būna įmonės viduje, kurių niekas nenori pripažinti ir jų spręsti. Niekada nenuvertinkite darbuotojų siūlomų idėjų įmonės veiklai gerinti. Įmonės senbuvis gali aiškiai apibrėžti matomas problemas, o naujai atėjęs darbuotojas gali įnešti šviežių ir veiksmingų, inovatyvių idėjų, kaip tas problemas spręsti. Kad geros idėjos nenueitų veltui, suburkite savo komandą, būtent įmonės gerinimo tikslais – išklausykite visus pasiūlymus, idėjas ir kartu imkitės veiksmų.
Parengta pagal: http://www.forbes.com/sites/dailymuse/2014/08/25/4-things-your-employees-are-desperately-trying-to-tell-you/3/#38430e2d7178