Atgal

Naujas lyderis komandoje - kaip sėkmingai pradėti bendradarbiauti?

Patarimai
Naujas lyderis komandoje - kaip sėkmingai pradėti bendradarbiauti?

Darbo pradžia naujam vadovui komandoje gali kelti iššūkių. Nauji kolegos su savo stiprybėmis ir silpnybėmis, kiekvienam komandos nariui priimtini skirtingi darbo metodai ir komunikacijos būdai priverčia pasukti galvą, kaip reikėtų elgtis naujų kolegų apsuptyje. Nuo ko pradėti bendradarbiavimą? Kaip geriau pažinti kolegas ir pelnyti palankumą jau pirmomis dienomis? Kaip parodyti savo lyderio įgūdžius?

Pirmojo susirinkimo svarba
Jau pirmomis bendradarbiavimo dienomis atraskite laiko susipažinti su savo komanda. Ko gero geriausiai tam tinka bendras pirmasis susirinkimas. Ne tik įsiminkite kolegų vardus, bet ir pasidomėkite, kokio elgesio komandos nariai netoleruoja, o kokios tvarkos komanda norėtų. Pravartu išsiaiškinti, kokia tvarka ir darbo procesai vyravo iki Jūsų prisijungimo, kokius privalumus ar minusus įžvelgia kolegos. Nepamirškite aptarti terminus, atskaitomumo tvarką. Išklausykite, kokios lyderystės ir kokio indėlio į komandos darbą kolegos tikisi iš Jūsų ir atvirkščiai.

Planuokite projekto gaires kartu 
Niekuomet nepradėkite įgyvendinti projekto, jei prie komandos prisijungiate iš anksto turėdami pasiruošę griežtą darbo tvarkos ir procesų planą. Vos tik prisijungus prie komandos, šios dalykus apsibrėžti rekomenduojama kartu su kolegomis. Kas deleguos darbus? Kas kokius darbus vykdys ir kas už ką bus atsakingas? Kaip vyks atitinkamų darbų vykdymas?  Nenustebkite - atsakymai ir nuomonės gali būti labai įvairios. Pirmiausia rekomenduotina išklausyti komandos narių balso ir kuomet visa komanda bus aiškiai išdėsčiusi savo poreikius ir lūkesčius, pristatykite savo požiūrį ir norus šiais klausimais.  Aptarkite, ties kuria vieta požiūriai išsiskiria ir, žinoma, nepamirškite ieškoti kompromisų.

Išsiaiškinkite stiprybes ir silpnybes
Prieš pradedant dirbti prie projektų, reikėtų išsiaiškinti komandos narių silpnąsias ir stipriąsias puses. Naujam lyderiui gali būti kiek sudėtinga šią informaciją išgauti, kadangi neretai pasitaiko atvejų, kad naujam vadovui prisijungus prie komandos, jos nariai būna kiek uždari. Tačiau kiekvienas projektas, prie kurio dirbsite, reikalaus vis kitų įgūdžių ir kitokios lyderystės, tad norint efektyviai vadovauti ir rodyti kolegoms kryptį – jų gebėjimus pažinti iš anksto būtina. Kažkas geba nepriekaištingai skaičiuoti, kažkas geba puikiai strateguoti, o dar kiti profesionalumu pasižymi administraciniuose darbuose? Vadinasi, jau galite pradėti planuoti, kur kurio komandos nario stiprybes galėsite panaudoti. 

Nepamirškite, kad bandant įvesti komandoje naują lyderystę ir naują tvarką gali kilti tam tikrų iššūkių, tačiau tik nuolatos tobulinamų lyderio įgūdžių dėka galėsite juos įveikti, pažinti komandą ir sėkmingai pradėti planuoti žingsnius komandinių pergalių link. 

Jei manote, kad šis įrašas gali būti įdomus jūsų draugams ar kolegoms, pasidalinkite su jais. Ačiū!
Gaukite personalo specialistų parengtas įžvalgas bei rekomendacijas sėkmingam personalo valdymui

Panašūs straipsniai