Atgal

Į darbą po atostogų: kaip palengvinti sau pirmąją dieną?

Patarimai
Į darbą po atostogų: kaip palengvinti sau pirmąją dieną?

Vargiai rastume dalykų, malonesnių už pelnytas ir produktyviai išnaudotas atostogas. Tačiau ateina laikas, kuomet po atostogų reikia vėl kibti į darbus, o Jus darbovietėje pasitinka sunkios pirmosios dienos: daug chaoso, streso, sunku grįžti prie sklandaus laiko planavimo proceso. Pašto dėžutėje laukia krūvos elektroninių laiškų, o darbo telefone dešimtys praleistų skambučių, o nuo ko pradėti – sunku apsispręsti. Todėl šįkart dalinamės praktiniais patarimais, kaip išvengti chaoso ir palengvinti pirmąją darbo dieną po atostogų.

Darbo vietos tvarka
Tikriausiai po atostogų darbo vietą rasite nesuverstą, tačiau ant darbo stalo gali gulėti įvairūs segtuvai, patvirtinimo reikalaujantys dokumentai, gauti laiškai ar spaudos prenumeratos. Reikėtų paskirti keletą pirmųjų darbo laiko minučių susitvarkymui: patraukite į šalį laikraščius ar žurnalus, juos galėsite pavartyti pietų pertraukos metu. Sudėkite segtuvus ten kur jiems vieta, svarbius dokumentus pasirašykite ir peržvelkite nuo svarbių siuntėjų gautus laiškus. Jei pradėsite dirbti blaškančioje ir nereikalingais daiktais apkrautoje darbo vietoje, ilgainiui tai pradės Jus erzinti, o tvarkymuisi savaitės eigoje laiko tikriausiai nerasite.

Elektroninės pašto dėžutės tvarkymas
Ko gero elektroninė pašto dėžutė daugiausiai Jūsų laiko reikalaujantis dalykas. Patarimas – neskaitykite susikaupusių laiškų chronologine tvarka. Peržvelkite gautus laiškus, o iš pradžių skaitykite tik tuos, kuriuose gali būti svarbi ar reikalinga informacija,  be kurios negalėsite toliau darbuotis. Elektroninių laiškų skaitymas chronologine tvarka gali atimti iš Jūsų brangaus laiko – nepamirškite, kad pašto dėžutėje tikriausiai nugulė ne tik svarbūs, bet ir mažai aktualūs laiškai, todėl negaiškite laiko smulkmenoms. Pasilikite tokius laiškus darbo dienos pabaigai arba kitai dienai.

„Nr. 1“ darbų sąrašas
Peržiūrėję svarbiausius elektroninius laiškus, susiplanuokite „Nr. 1“  darbų sąrašą. Jei atostogavote ilgesnį laiką, tikėtina, kad visi susikaupę darbai yra, pavadinkim, „degantys“ ir juos žūtbūt reikia atlikti. Tačiau pirmą dieną arba net pirmą savaitę po atostogų visko padaryti tikrai nespėsite, todėl būtinai užfiksuokite, kokie darbai privalo būti padaryti iki šios dienos pabaigos. Išsirinkite prioritetinius darbus, be kurių tolimesnė darbo diena sunkiai įsivaizduojama. Jei įmonėje esantys darbuotojai turi klausimų – skirkite jiems šiek tiek laiko: pasikalbėkite su jais ir suteikite reikalingus atsakymus, kad jie taip pat galėtų testi darbus.  

Peržvelkite susitikimų datas
Žinoma, nepamirškite peržvelgti pirmosios savaitės po atostogų darbo kalendoriaus. Jame gali būti užrašyti susitikimai, apie kuriuos tikriausiai spėjote pamiršti dar atostogų pradžioje. Jei matote, kad prioritetais laikomi darbai užims daugiau laiko nei norėtumėte, o kalendorius mirga nuo susitikimų, atidžiai pamąstykite, ar tikrai visi planuoti susitikimai privalo įvykti pirmąją savaitę po darbo. Taip, susitikimų nukėlimas nėra naudingas dalykas, tačiau jei visur lėksite paskubomis, o dali darbų liks nepadarytų, kokia tuomet tų susitikimų nauda? Jei turite itin svarbių susitikimų, kurių nukelti niekaip nepavyks - įsirašykite juos į „Nr. 1“ darbų sąrašą, o likusiems susitikimams pasistenkite skirti laiko kitą savaitę – tik nepamirškite iš anksto informuoti klientų ar partnerių.

 

Jei manote, kad šis įrašas gali būti įdomus jūsų draugams ar kolegoms, pasidalinkite su jais. Ačiū!
Gaukite personalo specialistų parengtas įžvalgas bei rekomendacijas sėkmingam personalo valdymui

Panašūs straipsniai